اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال انجام می‌شود

ایجاد 20 کانون فرهنگی مساجد در تویسرکان

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان از ایجاد 20 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان خبر داد و گفت: تلاش داریم امسال تعداد کانون‌ها را به 58 باب ارتقا دهیم.

ایجاد 20 کانون فرهنگی مساجد در تویسرکان

مهدی حاجی‌زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه مساجد امن‌ترین محل برای رشد و بالندگی انسان است، اظهار داشت: مسجد از زمان پیامبر اسلام به عنوان پایگاهی مقدس در راستای ترویج دین خدا و ارزش‌های انسانی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور پاسخ به نیازهای جامعه نوجوان و جوان فعال شده است، گفت: این کانون‌ها با هدف مقابله با هجمه فرهنگی و با مصوبه شورای عالی فرهنگی در سال 71 بنیان گذاشته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان بیان داشت: کانون‌ها محوری برای فعالیت‌های نسل جوان در همه عرصه‌ها و شکوفایی استعدادهای نهفته آنان است.

وی با اشاره به فعال بودن 38 کانون فرهنگی و هنری مساجد در تویسرکان افزود: در این کانون‌ها طرح‌های مهمی نظیر طرح تلاوت نور، تفسیر قرآن کریم، طرح 1447 و کلاس‌های آموزشی فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

حاجی‌زین‌العابدینی ترویج و تبیین سخنان مقام معظم رهبری را از فعالیت‌های این کانون‌ها برشمرد و گفت: شناخت مردم به ویژه گروه هدف از مبانی فرامین رهبری راهکاری قوی و ارزشی در مقابله با افکار پلید استکبار است که باید با جد مورد توجه باشد.

وی محور کارهای کانون‌ را بر اساس نیاز مخاطب در مساجد قرآن دانست و یادآور شد: ترویج فرهنگ اسلامی، هویت‌بخشی به جوانان، تولید محصولات فرهنگی بر اساس نیاز و بصیرت‌افزایی، احیای کارکرد مسجد، نهادینه کردن باورهای جوانان، شناسایی و تربیت استعدادها بخشی از اهداف تعریف‌شده کانون مساجد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان در بخشی از سخنانش با اشاره به 13 کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد تویسرکان، بیان داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیش از 2 هزار نفر را به صورت دائم زیر پوشش خود دارند و این تعداد از همه امکانات و برنامه‌های کانون بهره‌مند می‌شوند.

وی به فعالیت کتابخانه‌های قفسه ‌باز(شبستان) در مساجد اشاره و افزود: 25 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان به کتابخانه شبستان مجهز هستند.

زین‌العابدینی از ایجاد 20 کانون فرهنگی و هنری مساجد در تویسرکان خبر داد و افزود: تلاش داریم امسال تعداد کانون‌های مساجد را به 58 باب ارتقا دهیم.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول