اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل:

کانون‌های مساجد به هسته‌های مطرح اندیشه‌ساز تبدیل می‌شوند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: در صورتی که کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری بتوانند نیاز مطالعاتی مراجعان را تامین کنند کانون‌ها به هسته‌های مطرح اندیشه‌ساز در مساجد تبدیل می‌شوند.

کانون‌های مساجد به هسته‌های مطرح اندیشه‌ساز تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا صبح امروز در جریان بازدید از کانون‌های مساجد در اردبیل اظهار داشت: مسجد جایگاه عبادت، پایگاه سیاست و مظهر آمیختگی دنیا و آخرت است و از آن به عنوان قلب تپنده جامعه اسلامی که دارای ظرفیت عظیم است یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در دو دهه گذشته در بسیاری از مساجد ظرفیت‌های جدیدی ایجاد شده است و این مکان معنوی و ارزشی به مرکز تجمع نسل جوان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در این فضاها شاهد حضور پر‌شور جوانان در برنامه‌های عبادی، فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری و تقویت باورهای دینی هستیم که یک زیر‌ساخت عظیم در مقابله با هجمه‌های دشمنان محسوب می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل با یادآوری اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تنوع فعالیت‌های خود توانسته است در جذب و نگهداشت جوانان نقش مهمی را ایفا کند، یادآور شد: ضرورت دارد میزبانان این نسل نواندیش در کانون‌ها نیز از آگاهی و رشد و جاذبه‌های لازم برخوردار باشند تا بتوانند در انجام ماموریت‌های خود موفق عمل کنند.

سقا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی گفت: با ورود فناوری‌های جدید و تغییر نگرش در سبک زندگی و همچنین آرایش جدید خانواده‌ها ضرورت دارد به دور از تقلید‌های کورکورانه سعی کنیم سبک زندگی اصیل ایرانی را حفظ کرده و اجازه ندهیم نظام سلطه فرهنگی غرب بخواهد اندیشه‌ها و آرمان‌ها را مورد تاخت و تاز قرار دهد.

این مسئول عنوان کرد: برای تبلیغ و ترویج این سبک زندگی ممتاز و شاخص نقش مساجد به عنوان مهمترین سنگر بر کسی پوشیده نیست و به یقین با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری و برنامه‌های صحیح در دعوت و جذب جوانان باید بکوشیم تا میدان کار و تلاش و عمل بیش از گذشته نمود یافته و جلوه‌گری کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به فعالیت کانون‌های تخصصی و کتابخانه‌های متنوع در سطح مساجد ابراز داشت: در حال حاضر در برخی از کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در کنار آقایان، بانوان نیز در ساعات و روزهای تعیین شده فعالیت چشمگیری را انجام می‌دهند که با راه‌اندازی کانون‌های تخصصی بانوان در مساجد دامنه این فعالیت‌ها گسترده‌تر شده است.

سقا از برگزاری برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی و گفتمان‌ها با موضوع عفاف و حجاب در استان خبر داد و افزود: ‌برنامه‌هایی با محوریت حجاب و عفاف در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در سطح استان تدارک دیده شده است که اگر این برنامه‌ها به صورت دقیق اجرایی و عملیاتی شود زمینه و بستر یک تحول جدی نیز در آگاه‌سازی بانوان ما فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود همچنین از فعالیت 106 کتابخانه کانون فرهنگی هنری در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری بتوانند نیاز مطالعاتی مراجعان را تامین کنند کانون‌ها به هسته‌های مطرح اندیشه‌ساز در مساجد تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/62007/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول