اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان:

سالانه 150 هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان شرکت می‌کنند

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: هر سال در حدود 150 هزار نفر در آزمون‌های سازمان فنی و حرفه‌ای این شرکت می‌کنند و افرادی که در این آزمون‌ها حد نصاب نمره را کسب کنند گواهینامه مهارت را دریافت می‌کنند.

سالانه 150 هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان قلاوند در نشست خبری که ظهر امروز در سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان دارای 55 مرکز ثابت دولتی است و مراکز مادر آموزشی در شهرستان‌های مختلف استان است.

وی ادامه داد: 283 کارگاه مجهز آموزشی در سطح استان وجود دارد تا جوانان و کارجویانی که به دنبال ارتقاء آموزشی هستند در این مراکز ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه از دو سال پیش به آموزش‌های عالی ورود پیدا کردیم تصریح کرد: تعداد 450 دانشجو در مرکز امام علی (ع) و 150 دانشجو نیز در مرکز فنی و حرفه‌ای دزفول در مقطع کاردانی در حال تحصیل هستند و به زودی در مقاطع بالا‌تر نیز دانشجو پذیرش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان به دنبال اصلاح هرم آموزشی هستیم گفت: در استان به تکنسین و کاردان نیاز داریم و به همین منظور با کمک کلیه دستگاه‌های آموزشی به دنبال توسعه آموزش‌های علمی در مقطع کاردانی و تامین کاردان و تکنسین مورد نیاز بخش‌های مختلف استان هستیم.

قلاوند از تجهیز سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان به زیر ساخت‌های الکترونیکی خبر داد و اظهار کرد: تجهیزات و زیر ساخت‌های الکترونیکی را به‌منظور اینکه بتوانیم خدمات را از راه دور به داوطلبان این مرکز ارائه دهیم، فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه در گذشته کسی که از سازمان فنی و حرفه‌ای گواهینامه دریافت می‌کرد در مراجعه با سازمان‌های آموزشی دیگر نیاز به دریافت استعلام داشت افزود: در حال حاضر گواهینامه آموزشی فنی و حرفه‌ای به صورت الکترونیک شده است و به زودی از طریق سامانه اینترنت ملی قابل پیگیری است و به این ترتیب پروسه‌های دوباره کاری حذف می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطر نشان کرد: هر سال در حدود 150 هزار نفر در آزمون‌های سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان شرکت می‌کنند و افرادی که در این آزمون‌ها حد نصاب نمره را کسب می‌کنند گواهینامه مهارت به آن‌ها داده می‌شود.

وی از صدور کارت ساختمان برای کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: کارگران ساختمانی با دریافت این کار می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

قلاوند به سابقه ریاست هشت ساله خود در سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان اشاره و عنوان کرد: زمانی که کار خور را شروع کردم 23 مرکز آموزشی در سطح استان وجود داشت که در حال حاضر به 55 مرکز ارتقاء یافته است و به جز شهرهای حمیدیه و دهدز نقطه‌ای در استان وجود ندارد که مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای نداشته باشد.

وی اضافه کرد: تفاوت عمده‌ای که میان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با مراکز دیگر دارد این است که مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای به تجهیزات و کارگاه‌های زیادی نیاز دارد که اکثر این تجهیزات نیز وارداتی هستند و نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان به جنگ تحمیلی هشت ساله در خوزستان اشاره و بیان کرد: استان‌های دیگر در زمانی که خوزستان درگیر جنگ بود در حال تحت پوشش قرار دادن استان خود به مراکز فنی و حرفه‌ای بودند و اکنون در حال بهره‌برداری هستند در حالی که خوزستان تازه در حال پوشش شهرستان‌های خود است.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای استان تنها سازمانی است که تفکیک جنسیتی سازنده دارد افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای دخترانه کوثر اولین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور از نظر تفکیک جنسیتی است.

قلاوند خاطر نشان کرد: در مورد تعهد اشتغال طبق سهمیه‌ای که در کارگروه اشتغال تعیین شده است سهمیه 100 درصدی خود را محقق ساختیم و از کارگاه‌هایی که در اختیار داریم در جهت ایجاد اشتغال استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/72011/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول