اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فنی و حرفه‌ای جیرفت خبر داد

ارائه 28 رشته آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای جیرفت

سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت گفت: 28 رشته آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان ارائه داده می‌شود.

ارائه 28 رشته آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای جیرفت

بهرام جهانبخش‌گروهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در حال حاضر 12 رشته ویژه آقایان شامل نقشه‌کشی ساختمان عمومی، طراحی فضای سبز، جوشکاری، مکانیک خودرو، برق خودرو، برق ساختمان، بنای سفت‌کار، لوله‌کشی، درودگری درجه دو، پرورش قارچ، پرورش توت‌فرنگی و کشت کار گلخانه در مرکز فنی و حرفه‌ای جیرفت فعال است.

وی افزود: 16 رشته معرق‌ الیاف گیاهی، نقاشی روی شیشه، تعمیر تلفن همراه، تعمیر لوازم خانگی، گیاهان آپارتمانی، نقاشی آبرنگ، عکاسی دیجیتال، کشت کار گلخانه خاکی، پرورش توت‌فرنگی، پرورش قارچ، گیاهان آپارتمانی، طراحی فضای سبز، معرق فلز، معرق و مشبک برای بانوان آموزش داده می‌شود.

جهانبخش‌‌گروهی تصریح کرد: هدف از اطلاع‌رسانی و برگزاری این دوره‌ها هدایت و فراگیری این آموزش‌ها در سطوح مختلف و ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی تعیین شده است.

سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت با بیان اینکه گذراندن یک دوره شش ماهه در این مرکز معادل پنج سال کار استاد و شاگردی در بازار است، خاطر نشان کرد: تمام گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای با کد استاندارد سازمان جهانی کار صادر می‌شود و در هیچ کشور خارجی نیاز به معادل‌سازی ندارد.

جهانبخش‌گروهی با اشاره به موارد استفاده از گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: اخذ دیپلم در رشته‌های کار و دانش، جواز کسب از مجامع امور صنفی و تسهیلات بانکی از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی و اعتباری، تأسیس و بهره‌برداری طرح‌های زودبازده، معرفی به کارخانه‌ها و صنایع بزرگ و ارائه به شرکت‌های خصوصی یا دولتی از جمله این موارد هستند.

انتهای پیام/80010/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول