اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات خبر داد

وجود 17 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قاینات

رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات گفت: 17 آموزشگاه آزاد زیر نظر فنی و حرفه‌ای قاینات قرار دارند.

وجود 17 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قاینات

محمدحسن مظلوم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به مراکز فنی و حرفه‌ای قاینات اظهار داشت: مرکز نیمبلوک دارای سه کارگاه رایانه، خیاطی و صنایع‌دستی است.

وی از وجود چهار کارگاه در مرکز آفریز قاینات خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها شامل برق ساختمان، خیاطی، رایانه و صنایع‌دستی می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات با بیان اینکه مرکز آرین‌شهر دارای سه کارگاه است، یادآور شد: خیاطی، قالی‌بافی و حسابداری از جمله این کارگاه‌ها است.

مظلوم، مرکز شاسکوه با مدیریت مرکز تازه تاسیس حاجی‌آباد زیرکوه را دارای پنج کارگاه دانست و تصریح کرد: خیاطی، رایانه، برق ساختمان، تعمیر تراکتور و صنعت ساختمان از کارگاه‌های این مرکز است.

این مسئول با بیان اینکه 17 آموزشگاه آزاد زیر نظر این مرکز است، اضافه کرد: همچنین سه آموزشگاه در حال تاسیس در شهرستان‌های قاینات و زیرکوه مشغول به ارائه خدمات آموزشی به متقاضیان هستند.

مراکز فنی و حرفه‌ای مجری آموزش‌های غیررسمی

رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات با بیان اینکه در راستای اجرای اصل 44 خصوصی‌سازی، دولت تعدادی از رشته‌های آموزشی مراکز را برای اجرا به آموزشگاه‌های آزاد واگذار کرده است، اذعان داشت: همچنین در زمان آزمون نظارت مستقیم دارد.

مظلوم، مراکز فنی و حرفه‌ای را مجری آموزش‌های غیررسمی مهارتی اعلام کرد و متذکر شد: این مرکز زیرپوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بین یک‌ تا شش‌ماه متفاوت است، گفت: این دوره‌ها در پایان منجر به صدور گواهینامه مهارتی می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات آموزش‌های رسمی را زیر نظر آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: این آموزش‌ها بعد از گذشت دو تا چهار سال منجر به صدور مدرک تحصیلی می‌شود.

انتهای پیام/69010/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول