اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد

شرکت 90 هزار نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: 90 هزار و 144 نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی شرکت کردند.

شرکت 90 هزار نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال گذشته 47 هزار و 194 گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی صادر گردیده است.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری نیز 7 هزار و 248 گواهینامه مهارتی در استان آذربایجان غربی صادر شده است.

اسعدی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی 355 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد فعال در استان آذربایجان غربی تحت پوشش دارد، خاطرنشان کرد: این اداره کل در بخش آموزشگاه‌ها و مؤسسات کارآموزی آزاد 5 میلیون و 34 هزار و 118 نفرساعت آموزش‌های مهارتی ارائه کرده است.

وی اعلام کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در حوزه مشاوره، هدایت آموزشی و رهگیری اشتغال رتبه برتر را کسب کرده است.

اسعدی اضافه کرد: از سال 1389 تا کنون 2 هزار و 350 فقره مجوز برای مشاغل خانگی در 59 حرفه مهارتی در استان آذربایجان غربی صادر گردیده که یک هزار و 947 نفر تسهیلات وام خود اشتغالی را اخذ نموده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی عنوان کرد: از یک هزار و 947 نفری که مجوز تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند در مجموع مبلغ 85 میلیارد و 654 میلیون ریال وام تسهیلات دریافت کرده و جذب بازار کار استان آذربایجان غربی شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‎شوند، ادامه داد: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/61005/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول