اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

رتبه چهارم ایران در مسابقات جهانی مهارت غیر‌قابل تردید است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: جایگاه چهارمی کشورمان در مسابقات جهانی مهارت غیر‌قابل تردید است چرا که ما موفق شدیم به رغم کارشکنی غربی‌ها به این توفیق عظیم دست پیدا کنیم.

رتبه چهارم ایران در مسابقات جهانی مهارت غیر‌قابل تردید است

کلام‌الله صفری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما به رغم تحریم‌ها در رشته‌های مختلف به ویژه تجهیزات کارگاهی با همت و غیرت جوانان این مرز و بوم توانستیم در سطح جهانی و بین‌المللی درخشش بی‌نظیر داشته باشیم به طوری که در مسابقات 2013 میلادی کشور آلمان ایران اسلامی با کسب 516 امتیاز با دو پله ارتقا توانست جایگاه چهارمی جهان را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما با کسب دو مدال نقره، یک برنز و هشت دیپلم افتخار در 11 رشته توانست در این دوره از مسابقات به توفیق بزرگی دست پیدا کند هر چند کارشکنی‌ها و هجمه‌ها برای حاضر نشدن ما بسیار زیاد و دامنه‌دار بوده است.

راه‌اندازی دانشگاه علمی – کاربردی بین‌المللی در پارس‌آباد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از راه‌اندازی اولین دانشگاه علمی – کاربردی بین‌المللی در پارس‌آباد خبر داد و یادآور شد: این دانشگاه به صورت تخصصی در رشته کشاورزی نیروی مهارتی پرورش می‌دهد تا زمینه اشتغال و کار‌آفرینی مناسب و مطلوب در این حوزه فراهم آید.

صفری از پذیرش مربیان و کار‌آموزان اتباع خارجی و بومی و غیر بومی در این دانشگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: ما انتظار داریم از ظرفیت حضور دانشجویان و علاقمندان به آموزش‌های کشاورزی از کشورهای همسایه نظیر آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان و ترکیه نیز در این زمینه استفاده کنیم.

این مسئول با یادآوری اینکه این دانشگاه در 30 هکتار زمین با هزینه کرد یک میلیارد و 300 میلیون تومان احداث و عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی ما آموزش مهارت‌های پیشرفته برای علاقمندان است که این مهارت‌ها شامل ورمی‌کمپوست و پرورش قارچ می‌باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با یادآوری اینکه بیش از 6 میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده و همچنین این فرایند در سال جاری نیز ادامه پیدا می‌کند، گفت: ما در 35 رشته با 150 حرفه مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد و دولتی فنی و حرفه‌ای استان در خدمت علاقمندان و حرفه‌آموزان هستیم.

صفری در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: از 253 آموزشگاه آزاد در استان اردبیل بیش از 204 مورد آنها فعال بوده و مابقی راکد هستند که برای فعال کردن این آموزشگاه‌ها باید دقیق و منسجم برنامه‌ریزی کرده و هدف‌گذاری خوبی را انجام داد.

انتهای پیام/62005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول