اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

اعطای 1000 فقره وام ویژه مشاغل خانگی در قم

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از اعطای یک‌هزار فقره وام ویژه مشاغل خانگی در قم خبر داد.

اعطای 1000 فقره وام ویژه مشاغل خانگی در قم

احمد عطار‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای طرح و قانون حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی در سال 90 اظهار کرد: هزار فقره تسهیلات وام مشاغل خانگی، 270 فقره وام خوداشتغالی و 80 فقره وام بنگاه‌های اقتصادی به دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای تا پایان سال گذشته اعطا شده است.

وی به شرایط و نحوه اعطای تسهیلات وام خوداشتغالی، بنگاه‌های اقتصادی و مشاغل خانگی به دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: اسامی رشته‌هایی که اعطای وام مشاغل خانگی به آن تعلق می‌گیرد هر ساله از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود و این اداره‌کل برای پرونده‌سازی و پرداخت آن به متقاضیان برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: مبلغ وام‌های مشاغل خانگی 30 تا 50 میلیون ریال با کارمزد چهار درصد است که باید در یک دوره 36 ماهه بازپرداخت شود.

وی ادامه داد: در صورتی که عدم اجرای طرح از سوی بازرسان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شود، کارمزد تسهیلات به 24 درصد افزایش پیدا می‌کند.

عطارنیا یادآور شد: اگر فردی دارای چند گواهینامه در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای باشد تنها در یکی از رشته‌ها می‌تواند تقاضای اعطای وام کرده و پرونده تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: میزان سقف وام‌های خوداشتغالی تا مبلغ 150 میلیون ریال با کارمزد 24 درصد است که در یک دوره 48 ماهه باید بازپرداخت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: افراد متقاضی این وام‌ها علاوه بر دارا بودن مدرک فنی و حرفه‌ای (به غیر از گواهی صلاحیت رشته‌های صنایع ساختمان) باید دارای نامه در دست اقدام برای اخذ پروانه از اتحادیه مربوط باشند.

وی با اشاره به وام‌های اعطایی دیگر به متقاضیان گفت: وام بنگاه‌های اقتصادی نوع دیگری از وام‌ها است که آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و کسانی که دارای پروانه کسب بوده و تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند را در برمی‌گیرد.

عطارنیا خاطرنشان کرد: میزان این وام‌ها تا سقف 150 میلیون ریال با کارمزد 24 درصد با فرصت 48 ماهه بازپرداخت است.

انتهای پیام/78003/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول