اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان:

فقدان مهارت‌های فنی از دلایل بیکاری جوانان است

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان گفت: یکی از دلایل بیکاری در کشورمان فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است.

فقدان مهارت‌های فنی از دلایل بیکاری جوانان است

پریسا علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ششم مردادماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در هفته مهارت برنامه‌های مختلفی در این مرکز برگزار می‌شود.

وی به برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی کپسولی در هفته مهارت اشاره کرد و افزود: ترفندهای ویندوز، ترفندهای word، تنظیم تلفن همراه، نحوه اطفاء حریق، آشنایی با کارآفرینی و ... جزو این برنامه‌ها است.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان با اشاره به اینکه دوره مهارت و تشکیل شرکت تعاونی با همکاری اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین بازدید مسئولان، خانوده کارآموزان و علاقمندان از کارگاه‌های آموزشی جزو این برنامه‌ها است.

وی، بازدید از آموزش‌های در حال اجرا در شعب روستایی و شهری را از دیگر برنامه‌های مرکز الزهرا اعلام کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی، مراسم تجلیل از مربیان، کارکنان و کارآموزانی که در المپیادهای مهارتی موفق به کسب مدال شده‌اند، از دیگر برنامه‌های هفته مهارت است.

علیمردانی با تأکید بر اینکه هفته ملی مهارت سال‌جاری از یکم تا ششم مرداد ماه است، تصریح کرد: این نامگذاری با عناوین آموزش مهارتی توانا در تولید علم و فناوری، آموزش‌های مهارتی تحقق سهم برتر منابع انسانی در تولید ملی و آموزش‌های مهارتی همگام با آموزش‌های دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: همچنین هفته مهارت با هدف آموزش‌های مهارتی نواندیشی و پویایی فکر و اجتماعی و آموزش‌های مهارتی با مشارکت بخش خصوصی و ایجاد فرصت‌های برابر و کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نامگذاری شده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان، بیکاری را یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات کشور دانست و اذعان داشت: یکی از دلایل بیکاری در کشورمان فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی می‌توانند نقش مهمی در کاهش میزان بیکاری ایفا کنند، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دلیل همسو بودن با نیازهای بازار کار و نیز آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در کسب شغل نقش مهمی در اشتغال دارند.

علیمردانی با تأکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت و مهارت‌های عمومی بازار کار را فراهم می‌کند، اظهار کرد: این آموزش‌ها برای شاغلانی که به دلیل تغییرات در جامعه به ویژه تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می‌شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: به این نوع آموزش‌ها به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری به ویژه بیکاری ساختاری که ناشی از تغییرات در اقتصاد جهانی است، باید نگاه کرد.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان خصیصه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نوعی پرورش کارآفرین دانست و گفت: افراد پس از کسب مهارت، تخصص و دانش فنی می‌توانند فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش نظری به همراه کار عملی موجب تربیت نیروی انسانی خلاق و فعال می‌شود، تصریح کرد: این نیروها وارد جامعه شده و باعث بکارگیری و اشتغال بخش عظیمی از نیروهای غیرخلاق می‌شود.

علیمردانی با بیان اینکه داشتن مهارت و اطلاعات در زمینه کاری باعث بروز نوآوری‌های شغلی شده و در نتیجه گرایش افراد به کارآفرینی افزایش می‌یابد، گفت این امر منجر به گرایش افراد به کار گروهی، استقلال در شغل، شناسایی فرصت‌ها برای ایجاد شغل‌های جدید و در مجموع باعث ایجاد روحیه کارآفرینی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/73008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول