اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

امسال 10 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی ارائه می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: امسال بیش از 10 میلیون نفرساعت در استان اردبیل از آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

امسال 10 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی مهارت و کار‌آفرینی در اردبیل اظهار داشت: هفته جاری هفته ملی مهارت و امروز نیز روز ملی مهارت و کار‌آفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای نامیده شده تا اقشار مختلف جامعه بتوانند با بهره‌مندی از این ظرفیت توان خود را ارتقا بخشند.

وی با یادآوری اینکه بیش از 178 برنامه عملیاتی تدوین شده تا از این برنامه‌ها به نحو مطلوب و شایسته در حوزه اشتغال و کار‌آفرینی موثر استفاده شود، یادآور شد: در سال جاری بیش از 10 میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای برای کلیه علاقمندان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ارتقای مهارت شاغلان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: بیش از 55 هزار نفر در جای جای استان اردبیل از این آموزش‌ها بهره می‌گیرند که این برنامه آموزشی در سطوح مختلف اجرایی و عملیاتی می‌شود.

صفری عنوان کرد: ما همچنان معتقدیم که توسعه پایدار هر کشور و تقویت نیروی انسانی مجرب و توانمند منوط به توسعه برنامه‌های مهارتی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است چرا که تنها با تکیه بر علوم تئوری و دانش‌های حفظ کردنی نمی‌توان تولید کار و اشتغال داشت بلکه ایجاد این فضا به بالا رفتن میزان مهارت و دانش‌های مرتبط نیاز دارد.

این مسئول گفت:‌ در هر جامعه‌ای که علم یا مهارت تک بعدی باشد آن جامعه به توفیق مناسبی دست پیدا نمی‌کند در حالی که جامعه‌ای موفق است که در آن تلفیقی از علم، فن، هنر و مهارت را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: در این ترکیب به یقین مهارت به فرصت اشتغال و کار‌آفرینی تبدیل شده و صاحب شغل نیز با علاقمندی و توانمندی بیشتر قادر به رونق اقتصادی و کسب در‌آمد و تامین مطلوب معیشت خواهد بود.

صفری علم همراه با مهارت را مکمل یکدیگر توصیف کرد و بیان داشت: آموزش‌های ما تنها 4 درصد مربوط به آموزش تئوری و مابقی آموزش‌های عملی و کار به معنای واقعی در محیط کارگاهی و مهارت‌آموزی است که این خود به پایداری شغل کمک کرده است.

وی با یادآوری اینکه جامعه ما امروز در رسیدن به نقطه قوت اقتصادی و استقلال همه جانبه به این تلفیق علم و مهارت نیاز دارد، خاطرنشان کرد: بیش از 180 کارگاه در استان و 26 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان در رشته‌های مختلف ارائه خدمات می‌کنند و در کنار آن 204 آموزشگاه آزاد ما نیز پذیرای علاقمندان و صاحبان شغل و مهارت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اولویت اول را در نظام فنی و حرفه‌ای تقویت، تکمیل و تخصصی کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای گروه شاغلان، جذب افراد بیکار برای یادگیری یک مهارت خاص و همچنین حمایت همه جانبه از فارغ التحصیلان دانشگاهی در فراگیری واقعی مهارت توصیف کرد.

صفری ادامه داد: بیش از 7 هزار و 500 استاندارد آموزشی تعریف شده است به طوری که علاقمندان می‌توانند در 480 رشته مهارتی و فنی و حرفه‌ای دوره‌های لازم را سپری کنند تا با ارتقای توانمندی‌ها بتوانند در حوزه اشتغال و کار‌آفرینی ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود شعار «هر ایرانی، یک مهارت» را یادآور شد و ابراز داشت: در تداوم این شعار هر خانواده نیز باید تبدیل به یک کارگاه و هر کارگاه نیز باید تبدیل به یک دانشگاه علمی – کاربردی شود که تحقق آن به بسیج همگانی نیاز دارد.

انتهای پیام/62004/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول