اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای همدان:

فعالیت 22 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی در همدان/ ارائه 450 رشته

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان همدان از فعالیت 22 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی در استان خبر داد و گفت: بیش از 450 رشته در این مراکز ارائه می‌شود.

فعالیت 22 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی در همدان/ ارائه 450 رشته

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علیرضا مهرابی ظهر امروز در مراسم ملی هفته مهارت در ملایر اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اوایل پیروزی انقلاب تا به امروز پیشرفت‌های زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای یک شغل نیست، بلکه یک مهارت است، افزود: هدف ما گام برداشتن با استانداردهای روز دنیا است و در راستای توانمندسازی جوانان مهارت‌دیده کشور توانسته‌ایم موفقیت‌های بزرگی را برای کشور به ارمغان بیاوریم.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه امروز فنی و حرفه‌ای به جایی رسیده است که مهارت صادر می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر 70 کشور دنیا در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با ایران تعامل دارند و تاکنون برای 40 کشور در دنیا مجوز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما در سال 2001 در مسابقات جهانی در بین 35 کشور دنیا مقام سی و پنجم را کسب کردند، اضافه کرد: این در حالی است که امسال ایران در مسابقات جهانی با کسب عنوان چهارم قبل از کشورهای قدرتمندی مانند آمریکا، انگلیس و آلمان قرار گرفت.

مهرابی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای سنین مختلف، اضافه کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای از مهارت‌های مختلف در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی بهره‌مند شوند.

وی به ساخت جمجمه مصنوعی توسط یکی از جوانان همدان در هفته گذشته اشاره کرد و عنوان داشت: ساخت جمجمه مصنوعی توسط مهندس چراغی یکی از بزرگترین افتخارات فنی و حرفه‌ای استان محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای همدان همچنین حضور یکی از جوانان همدانی در تیم جهانی مهارت و کسب موفقیت برای ایران، کسب مقام دوم آموزشگاه‌های آزاد استان در کشور، کسب مقام اول واحد مشاوره و رهگیری اشتغال فنی و حرفه‌ای استان در کشور را از دیگر افتخارات فنی و حرفه‌ای استان همدان برشمرد.

وی توجه به آموزشگاه‌های آزاد، ایجاد رشته‌های جدید به جای رشته‌های اشباع شده، برگزاری برنامه و همایش‌های مختلف را از اولویت‌های فنی و حرفه‌ای استان در آینده این سازمان برشمرد.

محرابی از فعالیت 22 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی در استان خبر داد و گفت: بیش از 450 رشته در این مراکز ارائه می‌شود.

وی از فعالیت 270 آموزشگاه آزاد زیر نظر فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 75 آموزشگاه غیر فعال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان به برنامه‌های هفته ملی مهارت در همدان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن مهارت، تقدیر از مربیان نمونه و کارکنان فنی و حرفه‌ای، تقدیر از سازنده جمجمه مصنوعی و برگزیده مسابقات جهانی مهارت از جمله این برنامه‌هاست.

وی از برگزاری همایش‌های فنی و حرفه‌ای در استان در این هفته خبر داد و گفت: دیدار با امام جمعه، دیدار با مسئولان و بازدید از مراکز از دیگر برنامه‌های هفته ملی مهارت در استان است.

در ادامه رئیس اداره فنی و حرفه‌ای ملایر نیز با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در زمینه‌های مختلف مهارت‌های فنی و حرفه‌ای طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته به مراکز فعال این شهرستان اشاره کرد.

سید اکبر حسینی از فعالیت پنج مرکز ثابت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین چندین مرکز سیار در ملایر خبر داد و افزود: همچنین 24 آموزشگاه آزاد نیز زیر نظر فنی و حرفه‌ای ملایر فعال هستند.

وی ایجاد اشتغال پایدار و کسب مهارت‌های مورد نیاز در جامعه را را از موهبت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور برشمرد و تصریح کرد: ارزش فنی و حرفه‌ای زمانی بالاتر می‌رود که جوانان ما بتوانند در توانمندسازی خود و کشور گام‌های بزرگی بردارند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای ملایر آموزش بیش از 3 هزار نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای ملایر در سه ماهه نخست سال جاری را در رشته‌های مختلف از موفقیت‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان برشمرد.

وی از برگزاری کلاس‌های فرهنگی برای کارآموزان همزمان با شب‌های قدر و هفته مهارت در ملایر خبر داد و عنوان کرد: بازدید از مراکز صنعتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و... از دیگر برنامه‌های هفته ملی مهارت در ملایر است.

حسینی از راه‌اندازی بخش کشاورزی توسط فنی و حرفه‌ای ملایر در نیمه دوم مرداد ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند از کارگاه‌های آموزشی این مرکز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول