اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد

مطالبه 25 درصدی آموزش‌های مهارتی توسط دانشجویان اصفهانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: 25درصد از ظرفیت‌های مهارت‌آموزی استان مورد مطالبه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است.

مطالبه 25 درصدی آموزش‌های مهارتی توسط دانشجویان اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوطالب جلالی ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت فراهم ساختن بستر‌های اشتغال برای افراد اظهار کرد: اشتغال به عنوان مهم‌ترین خروجی فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته و در طول برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به مباحث مهارت‌آموزی به صورت جدی توجه شده است، اضافه کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته مسئولان را به سوی استفاده از ظرفیت‌های آموزش‌های مهارتی هدایت کرده است.

*‌ فراهم کردن فرصت‌های شغلی تنها به عهده دولت نیست

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تأکید بر اینکه کارگروه اشتغال استان بحث سیاست‌گذاری‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی اشتغال را به عهده دارد، تصریح کرد: فراهم کردن فرصت‌های شغلی تنها به عهده دولت نیست، بلکه بخش‌های غیر‌دولتی نیز باید در راستای ایجاد بستر‌های اشتغال‌زایی در سطح کشور فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان نخستین و مهم‌ترین خواستگاه جوانان برای دستیابی به اشتغال است، ادامه داد: نظام آموزش فنی و حرفه‌ای در حال تغییر و تحول است و مسئولان باید ایجاد فرصت‌های شغلی را برای جوانان تضمین کنند.

جلالی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای استان از ظرفیت‌های خوب و مناسبی برخوردار است، تأکید کرد: درصدد هستیم که این ظرفیت‌ها برای توسعه مهارت‌های جوانان در اختیار این افراد قرار بگیرد.

وی به ضرورت افزایش و توسعه مهارت‌های جوانان در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای باید پس از ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد فراهم شدن بستر‌های اشتغال‌زایی را برای این افراد فراهم کند.

*‌ 54 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اصفهان فعال است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تأکید بر اینکه 54 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود 600 حرفه آموزشی در این مراکز به متقاضیان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال مقرر شده است که 10 میلیون و 300هزار نفر-ساعت در استان زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند، اظهار کرد: این آموزش‌ها حدود 60 هزار نفر را به خود اختصاص می‌دهد.

*‌ حدود 9درصد از تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در استان اصفهان انجام می‌شود

جلالی با اشاره به اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیشترین تعهد آموزشی را در سطح کشور پذیرفته است، ادامه داد: امسال حدود 9درصد از تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در استان اصفهان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این مجموعه با نگاه آمایشی نسبت به ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد اقدام می‌کند، تصریح کرد: تنظیم و تدوین برنامه‌ها و حرفه‌های آموزشی براساس آمایش سرزمین صورت می‌گیرد.

*‌ برنامه‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای با مدیریت‌های شغلی هماهنگ شده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز‌های مناطق مختلف استان به متقاضیان ارائه می‌شود، اضافه کرد: همچنین امسال برنامه‌های آموزشی این مراکز با مدیریت‌های شغلی هماهنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال موضوع آینده‌پژوهی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: براساس آینده‌پژوهی برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز‌های جامعه پیش می‌رود.

*‌ مشاغل دارای پیشینه امروز مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند

جلالی با تأکید بر اینکه مشاغل دارای پیشینه امروز مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند، افزود: احیا، به‌روز‌رسانی، تنظیم و تدوین استاندارد‌های به‌روز برای این مشاغل در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی، عدم تنوع‌بخشی به مشاغل را یکی از معضلات و مشکلات جامعه دانست و گفت: کشور با داشتن منابع بسیار از عدم تنوع‌بخشی به مشاغل رنج می‌برد و با توجه به این معضلات جوانان ناچار به انتخاب یک سری از مشاغل محدود هستند.

*‌ درصدد راه‌اندازی سامانه شناسایی مشاغل متناسب با ارزش‌ها و هنجار‌های بومی هستیم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه شبیه‌برداری و کپی‌برداری در جامعه سبب هدر‌رفت امکانات و زیر‌ساخت‌های موجود می‌شود، اظهار کرد: درصدد راه‌اندازی سامانه شناسایی مشاغل متناسب با ارزش‌ها و هنجار‌های بومی در استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه آموزشگاه‌های غیر‌دولتی از برنامه‌های کاری این اداره است، ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و 200 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

*‌ ظرفیت‌های مراکز دولتی جوابگوی نیاز‌های آموزشی افراد نیست

جلالی با اشاره به اینکه این آموزشگاه‌ها به عنوان بازوان توانمند آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در سطح جامعه هستند، تصریح کرد: ظرفیت‌های مراکز دولتی جوابگوی نیاز‌های آموزشی افراد نیست و برای پاسخگویی به مطالبات آموزشی جوانان استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیر‌دولتی ضرورت دارد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 55 درصد از آموزش‌های مهارتی توسط مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای به افراد متقاضی ارائه می‌شود، اضافه کرد: همچنین 45 درصد از آموزش‌های مهارتی توسط بخش‌های غیر‌دولتی به افراد ارائه می‌شود.

*‌ 200 هزار نفر دانشجو در اصفهان تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 200 هزار نفر دانشجو در سطح استان تحصیل می‌کنند، اذعان کرد: 25درصد از ظرفیت‌های مهارت‌آموزی استان مورد مطالبه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها به عنوان محصول و نتیجه فعالیت آموزش فنی و حرفه‌ای است، متذکر شد: راه‌اندازی تعاونی‌های مهارت بنیان به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این مجموعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول