اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت تولید محصول پیش رود

رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت ایجاد و تولید محصول پیش رود.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت تولید محصول پیش رود

الهام موحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تبریک به مناسبت ششم مرداد ماه و روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: بازدید از کارگاه‌های مرکز ابهر، تقدیر از مربیان نمونه و ارائه آموزش‌های کپسولی جزو برنامه‌های هفته مهارت است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های کپسولی امروز ششم مرداد ماه در نوبت صبح و بعدازظهر در پارک بانوان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بانوان علاقه‌مند می‌توانند در دوره‌های عملی این برنامه‌ها شرکت کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر اضافه کرد: بافندگی با دو میل، دوخت‌های سنتی، خیاطی بدون الگو، کاموابافی، کافی‌شاپ برای صنایع غذایی، شمع‌سازی، آشنایی با صنایع چوب، میوه‌آرایی و سبزی‌آرایی جزو این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مربوط به رایانه نیز در آموزش‌های کپسولی اجرا می‌شود، افزود: رایانه کاربردی، ترفند word، اینترنت و ساخت ایمیل، ترفند ویندوز از دیگر برنامه‌ها است.

موحد اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در آموزش‌های کپسولی به صورت فشرده و در 90 دقیقه از کلاس‌ها استفاده کنند و بلافاصله پس از برنامه گواهی مهارت به علاقه‌مندان صادر می‌شود.

وی کسب مهارت برای دانش‌آموزان و دانشجویان را الزامی دانست و تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند برای کسب مهارت در رشته تحصیلی خود به فنی و حرفه‌ای ابهر مراجعه کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه کارآفرین فرآیندی است که طی آن فرد کارآفرین با ایده‌های نو خلاق و شناسایی فرصت‌ها با سازمان‌های جدید مبادرت می‌ورزد، گفت: کارآفرین‌ها عوامل تغییر و پیشرفت هستند.

وی ادامه داد: نیاز به درآمد، اشتغال‌زایی، موفقیت و شهرت از اهداف کارآفرینان برای ایجاد شغل است.

موحد با تاکید بر اینکه شرکت کارآموزان در دوره‌های کارآفرینی اشتغال پایدار برای آنها ایجاد می‌کند، تصریح کرد: با این اشتغال کارآفرینان به رضایت شغلی دست می‌یابند.

وی به ارزش و اهمیت دوره‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت ایجاد و تولید محصول پیش رود.

رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر ادامه داد: عبور از مدرک‌گرایی و ترویج هر چه بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند یک فرهنگ و بسترسازی مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با افزایش و ارتقای آموزش‌ها و تربیت نیروهای ماهر نیاز جامعه را برآورده کرده و نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول