اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد جیرفت اعلام کرد

ایجاد مراکز نیکوکاری به ازای هر 10 هزار جمعیت شهری

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت گفت: به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت شهری یک مرکز نیکوکاری در شهرستان ایجاد می‌شود.

ایجاد مراکز نیکوکاری به ازای هر 10 هزار جمعیت شهری

اسماعیل امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدید کمیته امداد در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تشکیل و ایجاد مراکز نیکوکاری محله است.

وی افزود: یک مرکز نیکوکاری با همکاری امام جماعت و هیئت امنای مسجد حضرت رقیه (س) شهرستان جیرفت به منظور شناسایی خیران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به محرومان همزمان با سراسر کشور همزمان با میلاد امام حسن(ع) افتتاح شد.

امیری تصریح کرد: این مرکز با هدف شناسایی خیران و نیازمندان واقعی در محله‌ها و واگذاری کار به مردم و تقویت کارکرد اجتماعی مساجد راه‌اندازی شد که به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت شهری یک مرکز نیکوکاری در شهرستان ایجاد می‌شود که در حال حاضر مرکز نیکوکاری فوق در دست اقدام است و در مرحله بعدی در نیمه دوم سال جاری این افتتاحیه در مسجد علی‌بن ابی طالب (ع) شهر بلوک است.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح مساجد، محور هستند و طرح مرکز نیکوکاری با همکاری ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با نظارت کمیته امداد اداره می‌شود و هیئت امنای هر مسجد با تشکیل یک مجمع که شش نفر عضو هستند، نیازها و افراد نیازمند در هر منطقه را شناسایی می‌کنند و با جلب مشارکت‌های مردمی درصدد رفع این نیازها برمی‌آیند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جیرفت با اشاره به اهداف این مراکز نیکوکاری گفت: شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار از جمله خیران و مؤسسه‌های خیریه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومان، طراحی استقرار و مدیریت مراکز نیکوکاری با تمرکز در محله و با محوریت مسجد محله از جمله این اهداف است.

امیری ابراز داشت: برون سپاری و توسعه خدمات‌رسانی به محرومان و تکریم آنان، ایجاد همبستگی، تکامل و توان اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری از دیگر اهداف این مراکز است.

انتهای پیام/80002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول