اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته اکرام ایتام صورت گرفت

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری در تویسرکان

نخستین مرکز نیکوکاری امداد در مسجدالنبی شهرک فرهنگیان تویسرکان افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، در هفته اکرام ایتام و با حضور مسئولان استانی و مردم شهرک فرهنگیان تویسرکان نخستین مرکز نیکوکاری تویسرکان در مسجدالنبی این شهر افتتاح شد.

از قدیم‌الایام مردم ایران‌زمین  کمک به همنوع را مورد توجه داشتند به طوری که این کمک‌ها را در قالب هیئت‌ها و محفل‌های قرآنی، جمع‌آوری کرده و با مدیریت معتمدان و بزرگان بین مستضعفان توزیع می‌کردند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکیل نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف کمک به هم‌نوع، کارها به صورت منسجم‌تر و متمرکزتر و با محوریت این دستگاه اجرایی انجام می‌شود.

نهاد کمیته امداد در سال‌های اخیر در قالب طرح‌های مختلف به منظور کاهش فقر برنامه‌های خود را با رویکرد مسجدمحوری با همکاری مستقیم مردم توسعه چشمگیری داده است.

طرح همیان مولا «تأمین سبد غذایی برای نیازمندان »، طرح رضوان « تأمین مسکن نیازمندان‌» طرح محسنین « حمایت از خانواده‌های بدسرپرست‌»، طرح کوثر « تأمین جهیزیه برای دختران و هزینه ازدواج پسران خانواده‌ها » و طرح شفا « تأمین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌‌‌العلاج » و.... از

طرح مسجدمحوری در مناسبت‌های مختلف توسط این نهاد در حال اجراست، در این برنامه تمام امور توسط مردم انجام می‌شود و کمیته امداد بر جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها در مساجد محله‌ها نظارت دارد.

امروز نیز در همین راستا مسجد النبی به عنوان مرکز نیکوکاری شهرستان تویسرکان، شناخته شده و مردم می‌توانند با همفکری هیئت امنا و امام جماعت این مسجد به یاری نیازمندان بشتابند.

امید داریم که با اجرای طرح «ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد» همدلی و مهربانی در وجود تک تک ما عمق بگیرد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول