اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز انجام شد

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری محله در مسجد اعظم شهدای گرگان

نخستین مرکز نیکوکاری مسجدمحور گلستان با حضور مسئولان کمیته امداد، امام جماعت و مردم در مسجد اعظم شهدای گرگان افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری محله در مسجد اعظم شهدای گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدیرکل کمیته امداد گلستان صبح امروز در آیین افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری مسجدمحور گلستان گفت: کمیته امداد امام خمینی یک موسسه غیردولتی و تنها نهادی است که به دلیل خدمت به محرومان و نیازمندان به نام حضرت امام خمینی زیبنده شده است.

عباس حاجی‎اکبری با بیان اینکه امروز بیش از 100 هزار گلستانی از خدمت‎های دائم این نهاد بهره‎مند می‎شوند افزود: 72 هزار و 276 نفر از جمعیت تحت پوشش این نهاد را زنان و دختران، 11 هزار نفر دانش‎آموز و بیش از 8 هزار نفر آن را ایتام تشکیل می‎دهند.

وی پرداخت حقوق ماهیانه، ایجاد اشتغال، قرار دادن تحت پوشش بیمه اجتماعی و درمانی، آزادی زندانیان، اجرای طرح فلاح (روحانی خانواده)، جمع‎آوری کمک‎های مردمی برای خانواده‎های نیازمند در قالب طرح‎های اکرام ایتام، طرح محسنین، جشن عاطفه‎ها و نیکوکاری، زکات فطره، عید قربان را از جمله فعالیت‎های این نهاد برشمرد.

209 خانواده با ایجاد طرح‎های اشتغال به خودکفایی رسیده‎اند

مدیرکل کمیته امداد گلستان با تاکید بر اینکه عید قربان سال گذشته 2 میلیارد و 800 میلیون تومان کمک برای نیازمندان در سطح استان جمع‎آوری شد، خاطرنشان کرد: جمع‎آوری 800 میلیون تومان زکات فطره، توزیع 500 میلیون غذای گرم در بین نیازمندان، کمک 3 میلیارد و 700 میلیون تومانی حامیان به ایتام از جمله اقداماتی است که با مشارکت و همراهی خیران محقق شده است و در همین راستا موفق شده‎ایم با کمک‎های مردمی 209 خانواده را به خودکفایی رسانده و از حمایت امداد خارج کنیم.

حاجی‎اکبری مرکز نیکوکاری محله مسجد اعظم شهدای گرگان را نخستین مرکز نیکوکاری در بین مساجد شیعه استان دانست و ابراز داشت: نخستین مرکز نیکوکاری مساجد اهل سنت نیز در بندرترکمن در همین ایام افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح 20 مرکز نیکوکاری را در طرح مسجدمحوری در سطح استان در نیمه نخست سال در دستور کار قرار داده و امید داریم با افتتاح این مراکز پیوند مردم با مسجد بیش از گذشته شود.

مرکز نیکوکاری محله به عنوان دفتر کمیته امداد در مسجد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: این مرکز به عنوان دفتر کمیته امداد در مسجد است که نیازمندان را شناسایی و کمک خیران را به سوی آنها هدایت می‎کند.

وی با اشاره به اهداف این طرح یادآور شد: ارتباط بیشتر مردم با مساجد، اعتماد خیران به کمیته امداد، شناسایی نیازمندان و ترویج فرهنگ نوع‎دوستی و دستگیری از نیازمندان از جمله اهداف این طرح است.

حاجی‌اکبری تاکید کرد: با تاسیس مرکز نیکوکاری با تشخیص هیئت امنای مسجد و مردم افراد نیازمند شناسایی و در قالب کمک جهیزیه، ارائه تسهیلات اشتغال، خدمات درمانی، مشاوره، فرهنگی و حمایتی به آنها کمک خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم طی حکمی از سوی کمیته امداد امام خمینی استان گلستان، محمد اسلام‎پرست و انسیه روشنی به عنوان رئیس و نائب رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری مسجد اعظم شهدای گرگان منصوب شدند.

انتهای پیام/83004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول