اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی صورت گرفت

افتتاح 17 مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی

طی مراسمی 17 مرکز نیکوکاری در مساجد محلات به نیت کمک به نیازمندان هر محله توسط مردم به مناسبت ولادت امام حسن(ع) افتتاح شد.

افتتاح 17 مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید جواد رضوی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری سجاد شهر بیرجند اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد مهم‌ترین مراکز برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بوده است.

وی هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد محلات را انجام فعالیت‌های خیر و نیک توسط مردم هر محله عنوان کرد و افزود: با انجام این کار مهربانی و حس نوع‌دوستی در بین مردم افزایش یافته و نقش امامان جماعت پررنگ‌تر می‌شود.

مراکز نیکوکاری پیوند توانمندی‌ مردم با نیاز‌های محرومان است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، ارائه خدمات به نیازمندان در محل سکونت، تقویت همبستگی اجتماعی، همدردی عمومی، احیای حقوق همسایگی و احساس تعهد به یکدیگر، افزایش تکامل و توازن اجتماعی و گسترش ارتباطات بین مردم محله از جمله فواید و کارکرد‌های مراکز نیکوکاری محلات است.

رضوی با بیان اینکه با ایجاد این مراکز فرهنگ انفاق، تعاون، احسان و نیکوکاری در بین مردم توسعه می‌یابد، متذکر شد: مراکز نیکوکاری پیوند توانمندی‌های مردم با نیاز‌های محرومان است.

وی اذعان داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم مردمی از دیگر فواید ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد محلات است.

مدیریت مراکز نیکوکاری توسط هیئت عامل انجام می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز نیکوکاری محله، واحد مردمی کمیته امداد امام خمینی است، اضافه کرد: این مراکز در سطح روستاها، شهرک‌ها و محلات با محدودیت مساجد تشکیل و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و خدمت به نیازمندان با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کنند.

رضوی از مدیریت این مراکز توسط هیئت عامل هر مسجد خبر داد و افزود: این هیئت شامل امناء مساجد، ائمه جماعات و معتمدان محلی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سبب ایجاد این مراکز در مساجد محلات جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن در بین نیازمندان است، یادآور شد: در این فعالیت اولویت با مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی است.

کمک جمع‌آوری شده با نظارت ائمه جماعات داده می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: مراکز نیکوکاری محلات به ارزش‌هایی مانند امانتداری، خدمت بی‌منت، نوعدوستی، صداقت، انفاق، تعامل سازنده و خیرخواهی تاکید دارد.

رضوی از افتتاح 17 مرکز نیکوکاری در مساجد خراسان جنوبی در روز ولادت امام حسن(ع) خبر داد و اضافه کرد: با افتتاح این مراکز ثروتمندان برای حمایت و کمک به محرومان توسط معتمدان و ائمه مساجد جماعات شناسایی شده و کمک‌های جمع‌آوری شده با نظارت مردم و ائمه جماعات به نیازمندان داده می‌شود.

انتهای پیام/69021/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول