اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

نخستین مرکز نیکوکاری محله کمیته امداد بابل افتتاح شد

نخستین مرکز نیکوکاری محله کمیته امداد بابل با حضور مسئولان در مهدیه امیرکلای بابل افتتاح شد.

نخستین مرکز نیکوکاری محله کمیته امداد بابل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، رئیس کمیته امداد بابل پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری بابل اظهار داشت: مرکز نیکوکاری محله به عنوان پیشخوان کمیته امداد برای پاسخگویی بهتر به خانواده‌های نیازمند هر منطقه با استفاده از توانمندی‌ها و کمک‌هایی که در هر محله قابل پرداخت بوده، تأسیس شده است. 

سید حسین سلیمانیان افزود: راه‌اندازی پنج مرکز نیکوکاری محله در شهر ستان بابل در نظر گرفته شده که هرکدام 10 هزار نفر را در حوزه استحفاظی خود زیر پوشش دارد که در این راستا همزمان با میلاد امام حسن (ع) و آغاز هفته اطعام، اکرام ایتام نخستین مرکز نیکوکاری محله واقع در مهدیه امیر کلا افتتاح شد.

 وی تصریح کرد: قرار است این مرکز هیئت‌مدیره‌ای داشته باشد که این هیئت‌مدیره برای شناسایی نیازمندان منطقه و تشکیل بانک اطلاعاتی خیران اقدام کند.

رئیس کمیته امداد بابل اذعان داشت: در مازندران چهار شهر از مرکز نیکوکاری برخوردار می‌شوند که بابل از جمله این شهرها است.

سلیمانیان بیان داشت: کمیته امداد بابل هشت هزار خانوار بالغ بر 15 هزار نفر را زیرپوشش دارد که ماهانه 450 میلیون تومان در قالب مستمری به آنها پرداخت می‌شود. 

وی ابراز داشت: یکی از برنامه‌ها وخامت مهم این نهاد، ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زیر پوشش بوده که در سال 91 بیش از 850 نفر از خدمات کاریابی و وام مشاغل خانگی و اشتغال از محل اعتبارات امداد و بانک‌های عامل بالغ بر 61 میلیارد ریال بهره‌مند شدند. 

این مسئول اذعان داشت: 387 نفر از خانواده‌های زیر پوشش در سال 91 از آموزش کوتاه مدت و بلند مدت مهارت شغلی بهره‌مند شدند. 

سلیمانیان بیان داشت: حدود 402 دانشجو و یک‌هزار و400 دانش‌آموز از خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند شدند که در سال 91 بیش از 100 میلیون تومان برای آنها هزینه شده است. 

وی یادآور شد: 308 نفر از خدمات جهیزیه و هدیه در سال 91بهره‌مند شدند که بیش از 290 میلیون تومان در این زمینه کمک بلاعوض پرداخت شد. 

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: حدود 2 هزار و900 نفر از حامیان،حمایت مادی و معنوی 881 فرزند یتیم را به عهده دارند که تا پایان سال 91 حدود 930 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی به این فرزندان ایتام مساعدت شد. 

سلیمانیان با تقدیر از ائمه جمعه، مسئولان و مردم خیر شهرستان بابل ابراز امیدواری کرد با مشارکت هر چه بیشتر مردم نیکوکار شهرستان بابل بیشتر در خدمت خانواده‌های نیازمند باشیم.

انتهای پیام/86009/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول