اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد همدان خبر داد

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری ملایر

قائم مقام کمیته امداد استان همدان از افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان ملایر در مسجد سیدالشهدای(ع) این شهر خبر داد.

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی نامدار پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان ملایر در مسجد سیدالشهدای(ع) این شهر با اشاره به اینکه مساجد به عنوان نخستین پایگاه سیاسی، اجتماعی در در همه امور از صدر اسلام بوده و همه امورات مسلمین در مساجد انجام شده است اظهار داشت: در صدر اسلام افراد محروم در قسمتی از مسجد محلی را داشتند که پیامبر اسلام(ص)  و اصحاب ایشان به این افراد کمک کرده و آنها را مورد تفقد و دلجویی قرار می‌دادند.

وی با اشاره به آیات قرآن در سبقت گرفتن در کارهای نیک از یکدیگر افزود: امروز وظیفه همه ما احیای دوباره امورات و برنامه‌های نیکوکاری در مساجد است.

قائم مقام کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز مساجد به عنوان پایگاه جذب نیرو و اعزام به مناطق جنگی فعال بوده و همین فعالیت و سنگرها توانست ما را در برابر دشمن به پیروزی برساند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز عنوان داشت: کمیته امداد در دهه چهارم خدماتش به دنبال این است که کارهای مردم را به خود مردم واگذار کند و در این راستا ایجاد مراکز نیکوکاری را به عنوان شبکه‌های مردمی با محوریت مساجد ایجاد کند.

نامدار ابراز داشت: در فاز اول افتتاح این مراکز در کشور 300 مرکز افتتاح شد که از این تعداد 9 مرکز در استان همدان است.

وی یادآور شد: نخستین مرکز نیز در مسجد سید الشهدای(ع) ملایر افتتاح شده است که امام جماعت مسجد به عنوان رئیس این مرکز و هیات امنای مسجد نیز به عنوان اعضای بخش‌های مختلف انتخاب شدند.

قائم مقام کمیته امداد استان گفت: این مراکز در فاز اول بوده و طی چند ماه آینده مراکز دیگر در شهرها و بخش‌ها افتتاح در فازهای بعدی نیز افتتاح این مراکز را در روستاها خواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: این اقدام با هدف کمک خیرین و شناسایی افراد محروم انجام گرفته که در این زمینه کمیته امداد شهرستان مسئولیت‌ها را به مردم واگذار می‌کند و با مدیریت این کار خدمات‌رسانی به مردم را بیشتر خواهد کرد.

نامدار اظهار داشت: در این مراکز مساجد محله‌های مختلف شهر به عنوان مراکز جمع‌آوری کمک‌های خیرین انتخاب می‌شوند که با شناسایی فقرا، کمک‌های جمع آوری شده را به صورت محرمانه و محترمانه به افراد نیازمند داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر ظرفیت بالایی برای این مراکز داشته و و طبق هدفگذاری کمیته امداد برای ایجاد این مراکز در شهرها برای هر 10 هزار نفر جمعیت یک مرکز و در روستاها نیز برای هر یک‌هزار نفر جمعیت یک مرکز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول