اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

فعالیت‌های حمایتی امداد به شبکه نیکوکاری واگذار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در یک برنامه دو ساله تمامی فعالیت‌های حمایتی و مشارکتی به شبکه نیکوکاری تفویض اختیار می‌شود.

فعالیت‌های حمایتی امداد به شبکه نیکوکاری واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، همزمان با سراسر کشور، شبکه نیکوکاری مرکز مازندران واقع در مسجد فاطمه باقرزادگان میدان معلم شهرستان ساری با حضور استاندار مازندران، مدیرکل کمیته امداد استان، مدیران شهرستانی و مردم راه‌اندازی شد.

ابراهیم باغبانی مدیرکل کمیته امداد مازندران صبح امروز در جشن رمضان کمیته امداد مازندران و افتتاحیه شبکه نیکوکاری استان که همزمان با سراسر کشور انجام شد، اظهار داشت: کاروان فرهنگی جشن رمضان از اول ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز کرد و اکنون از گلوگاه به آمل رسیده است.

وی درباره کمک‌های نقدی انجام شده در این جشن برای مددجویان این نهاد ابراز داشت: در هر جشن میزان مشارکت خیران و مردم برای حل مشکلات مددجویان بیشتر و بیشتر می‌شود که به نظر من آن چیزی که بیشتر از رقم مادی دارای اهمیت است، مشارکت و در کنار هم بودن مردم است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران هدف اصلی و مهم از برگزاری مراسم جشن رمضان را در کنار هم بودن مردم برای حل مشکلات همدیگر برشمرد و تصریح کرد: نیکوکاری مردم در کنار هم بودن رونق می‌گیرد که این مسئله در جشن‌های رمضان به اثبات رسید.

وی درباره راه‌اندازی شبکه نیکوکاری در کمیته امداد نیز گفت: براساس ساختار جدید باید رسیدگی به امور در این نهاد مردمی شود.

باغبانی با بیان اینکه شبکه نیکوکاری ادامه طرح امداد محله است، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده و کارهای کارشناسی صورت گرفته در بعد جمعیتی هر 10 هزار نفر یک مرکز نیکوکاری راه‌اندازی می‌شود.

وی شبکه نیکوکاری را پیشخوان کمیته امداد اعلام کرد و ابراز داشت: با راه‌اندازی این مراکز دیگر نیاز نیست که مردم برای حل مشکلات خود به کمیته امداد مراجعه کنند و در واقع حضور مردم برای کمک کردن و کمک گرفتن در شبکه نیکوکاری انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه در یک برنامه دو ساله تمامی فعالیت‌های حمایتی و مشارکتی به این مراکز تفویض اختیار می‌شود، خاطرنشان کرد: شبکه‌ نیکوکاری در واقع پیشخوان حمایتی و مشارکتی با حضور مردم است.

وی در ادامه درباره نحوه نظارت از فعالیت‌های کمیته امداد با توجه به مشارکت‌های بالای مردمی در این نهاد نیز گفت: کمیته امداد در بخش مالی یکی از نهادهایی است که دقیق‌ترین سیستم نظارتی را دارد چرا که در نهادی که مشارکت مردمی بالا است باید تمام اقدامات به صورت دقیق انجام شود.

باغبانی با بیان اینکه در کمیته امداد استان 500 نیرو به صورت رسمی و 2 هزار نفر نیز به صورت غیررسمی با این نهاد همکاری می‌کنند، افزود: از نظر نظارت سازمان بازرسی کل کشور تمام حساب‌های مالی را بررسی می‌کند و به استناد این نهاد کمیته امداد از پاک‌ترین دستگاه‌ها است که از بیشترین سلامت اداری برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین دیوان محاسبات هر شش ماه یک بار نیز حساب‌های مالی این نهاد را بررسی می‌کند و دفتر مقام معظم رهبری نیز حساب‌های کمیته امداد را بررسی می‌کند که مشکل مالی در این نهاد وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران مردم را بزرگ‌ترین ناظر فعالیت‌های کمیته امداد برشمرد.

باغبانی در پایان با اشاره به برگزاری جشن رمضان در 11 شهرستان مازندران از همکاری و مشارکت خیران، امامان جمعه و جماعات شهرستان‌ها، فرمانداران، شبکه تبرستان و مردم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/86003/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول