اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع)

نخستین مرکز نیکوکاری در سنندج افتتاح شد/ آغاز به کار 6 مرکز نیکوکاری

نخستین مرکز نیکوکاری به مناسبت میلاد امام حسن کریم اهل بیت(ع) و با حضور جمعی از مردم و مسئولان در مسجد سیدقطب سنندج افتتاح شد.

نخستین مرکز نیکوکاری در سنندج افتتاح شد/ آغاز به کار 6 مرکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان چهارشنبه‌شب در مراسم آغاز به کار این مرکز اظهار کرد: مرکز نیکوکاری محله واحد مردمی کمیته امداد است که در سطح روستاها، شهرک‌ها و محلات با محوریت مساجد تشکیل و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و خدمت به نیازمندان با نظارت کمیته امداد فعالیت خواهد کرد.

قنبر موسی‌نژاد افزود: این مراکز در مساجد در محله‌های هدف تشکیل و توسط هیئت عامل مدیریت خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیئت عامل مراکز نیکوکاری محله نائب رئیس هیئت عامل مسئول پیگیری امور و روابط کمیته امداد با مساجد خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: مراکز نیکوکاری محله ایتام و نیازمندان واقعی محله را شناسایی و مانند حلقه‌ واسطه بین اغنیا و نیازمندان در هر محله‌ای خواهد بود.

موسی‌نژاد با بیان اینکه این مراکز نیکوکاری محله نیکوکاران و نیروهای افتخاری را شناسایی و جذب می‌کند، تصریح کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی توزیع و بین نیازمندان با ولویت مددجویان زیرپوشش امداد در این مراکز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری محله نقاط ضعف؛ نقاط قوت، تهدیدها و فرصت‌های محله را شناسایی و متناسب با این اقدام می‌کند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، رعایت شأن، منزلت و کرامت انسانی نیازمندان و نیکوکاران از الزامات مراکز نیکوکاری در هر شهرستانی است.

موسی‌نژاد افزود: خدمات حمایتی مددکاری با هماهنگی و محوریت مددکار خانواده به مددجویان زیرپوشش امداد ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: امانت‌داری، خدمت بی\‌منت، نوعدوستی، صداقت، انفاق، ایثار، تعامل سازنده، رازداری حرفه‌ای، وجدان کاری، انضباط، مشارکت جویی، قانون‌گرایی، خیرخواهی و پاسخگویی از مهم‌ترین اصول و ارزش‌هایی است که در این مراکز مورد توجه و تاکید است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه ایجاد یک‌هزار و 500 مرکز نیکوکاری تا پایان برنامه پنجم توسعه در سراسر کشور توسط کمیته امداد امام خمینی هدف‌گذاری شده و سهم استان‌های مختلف با توجه به جمعیت، بسترها و نیازهای موجود تعریف و ابلاغ شده است، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ایجاد مراکز نیکوکاری در استان کردستان نیز آغاز و امشب به صورت همزمان 6 مرکز نیکوکاری در سطح استان افتتاح می‌شود.

موسی‌نژاد اضافه کرد: این مراکز نیکوکاری به صورت همزمان در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار، کامیاران، سقز و مریوان افتتاح و در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های امداد کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی در پایان وجود تعداد زیادی مسجد در این استان را ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه مراکز و شبکه‌های نیکوکاری در کردستان خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تمام روستاهای استان مسجد و امام جماعت وجود دارد، زمینه و ظرفیت مناسب برای گسترش مراکز نیکوکاری و تشکیل شبکه‌های نیکوکاری در کردستان فراهم است.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول