اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین خبر داد

اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان در زندان‌های قزوین

مدیرکل زندان‌های استان قزوین از اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های این استان خبر داد.

اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان در زندان‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: با اعمال دستورالعمل جدید کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سیاست‌های کلان دستگاه قضایی در زمینه حبس‌زدایی باید بهره‌گیری بهینه از مجازات‌های جایگزین در راستای کاهش ضررها و آسیب‌های جدی زندان به زندانیان، خانواده آن‌ها و جامعه به عمل آید.

وی به مشکلات حاصل از افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره کرد و افزود: تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها مشکلات عدیده‌ای از جمله فرهنگی و بهداشتی به وجود آورده و به تبع آن برنامه‌های اصلاح و تربیت مجرمان  اثربخش نیست.

مدیرکل زندان‌های قزوین ظرفیت پیش‌بینی شده در قانون مجازات اسلامی جدید و همچنین دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانیان را  برای کاهش زندانیان مثمر ثمر خواند.

فراست‌طلب اذعان داشت: با توجه به دستورالعمل ریاست قوه قضاییه و مساعدت ویژه مسئولان قضایی استان، هیچ زندانی نباید بیش از حد نصاب مقرر در قانون مجازات اسلامی در بازداشت بماند.

وی بیان کرد: برای تسهیل در فرآیند مرخصی زندانیان شورای طبقه‌بندی زندان حداقل هفته‌ای یک بار به صورت مستمر و مرتب تشکیل جلسه داده و درخواست‌های مرخصی، آزادی مشروط و عفو زندانیان واجد شرایط بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل زندان‌های قزوین فعالیت‌های شورای حل اختلاف ویژه امور زندانیان را در کاهش جمعیت کیفری ضروری دانست و گفت: شورای حل اختلاف زندانیان در همه زندان‌های استان قزوین تشکیل شده و با تمام ظرفیت موجود در راستای ایجاد صلح و سازش بین زندانیان، شکات و مدعیان خصوصی تلاش کرده و مسیر حل مشکلات آن‌ها و تفاهم منجر به آزادی‌ها را هموار می‌کند.

انتهای پیام/77002/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول