اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان گرمی خبر داد

کاهش 50 درصدی جمعیت کیفری زندانیان در گرمی

دادستان شهرستان گرمی گفت: در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در طول 9 ماه گذشته 50 درصد جمعیت زندان‌های گرمی کاهش یافته است.

کاهش 50 درصدی جمعیت کیفری زندانیان در گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، محمد رحیم‌نیا اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری است و ما در راستای اجرای این سیاست با تعامل ارزنده‌ای که با زندان داشته‌ایم در طول 9 ماه گذشته توانسته‌ایم نزدیک به 50 درصد نسبت به کاهش آمار جمعیت کیفری زندان گرمی اقدام کنیم.

وی کاهش جمعیت کیفری توأم با مراقبت بعد از خروج را از اهم فعالیت‌های دادستانی و سیاست‌های قوه قضائیه برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم در بعد مراقبت بعد از خروج موفق عمل کنیم باید تمامی نهادهای نظام که به نوعی دخیل در این امر هستند در این مورد ورود پیدا کرده و همکاری فرا سازمانی داشته باشند.

دادستان شهرستان گرمی با تاکید بر افزایش اشتغال و کارآفرینی آن را از جمله زمینه‌های سالم‌سازی اجتماع و موانع بازگشت مجدد زندانیان به زندان بر‌شمرد.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان گرمی ضمن تشریح عملکرد این انجمن و  بازخوانی شرح وظایف بازرسان طبق اساسنامه انجمن‌های حمایت به معرفی 12 نفر از فرزندان بزه دیده مددجویان زندان گرمی به اداره کل اقدامات تأمینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور جهت مساعدت مالی برای ادامه تحصیل اشاره کرد.

حجت‌‌الاسلام حسن قلیان تصریح کرد: نیاز اصلی انجمن حمایت وجود مشاوران برجسته و قوی از چهره‌های دانشگاهی کارآفرینان، بازرسان و کسبه و معتمدین و خیرین است که اگر این اتفاق بیافتد انجمن در آینده نزدیک به خودگردانی از نظر اقتصادی خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به مقدس بودن حرکت اجتماعی انجمن حمایت زندانیان از عموم آحاد مردم گرمی برای تقویت این انجمن مردم نهاد دعوت کرد.

حجت‌الاسلام موسوی یادآور شد: تقویت فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان می‌تواند از دردهای خانواده‌های زندانیان که ناخواسته در کیفر زندانی سهیم شده‌اند، بکاهد.

وی هدف و مأموریت قوه قضائیه نظام جمهوری اسلامی را در برخورد با مجرمان، تأدیب و تعزیر بر شمرد و گفت: هیچگاه اسلام به قلع و قمع مجرمان نظر نداشته و همواره هدف اصلاح و تربیت بوده است حتی حدود و دیات و قصاص هم که احکام الهی می‌باشند در جهت سالم باقی ماندن جامعه هستند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گزارش ارائه شده توسط مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان گرمی را امیدوار کننده عنوان کرد و بیان داشت: این گزارش عالی بود اما کافی نیست و باید به این بیندیشیم که در جهت پویایی این انجمن چه باید بکنیم.

موسوی از فرماندار گرمی به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان خواست تا بخشی از فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی که از طریق فرمانداری و دولت به اشخاص حقیقی واگذار می‌شود را نیز به انجمن احاله کند تا انجمن بتواند از نظر مالی به تأمین برسد.

همچنین فرماندار شهرستان گرمی نیز خاطرنشان کرد: هزینه‌های موجود باید برای بسترسازی و تبدیل انجمن به بنگاه اقتصادی صرف شود تا انجمن بتواند با بنیه مالی قوی در خدمت حل مشکلات و ارائه خدمات به خانواده‌های مددجویان باشد.

محمود علایی؛ ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های انجمن حمایت زندانیان بر شمرد و از روحانیون خواست تا در این زمینه به انجمن کمک کنند.

در پایان جلسه راهکارهایی توسط خیرین، دانشگاهیان و معتمدین حاضر در جلسه برای رشد و ارتقای فعالیت‌های انجمن حمایت زندانیان گرمی مطرح شد.

جلسه با کاندیداتوری هفت نفر از حاضران برای تعیین بازرسان انجمن ادامه یافت که پس از رای‌گیری سیدی و حجت‌الاسلام جوادی به عنوان بازرسان انجمن حمایت زندانیان گرمی انتخاب شدند.

انتهای پیام/62004/ط/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول