اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ایمانی:

خانواده‌های زندانیان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه خیران باید خانواده زندانیان را حمایت‌های مادی و معنوی کنند، گفت: خانواده‌های زندانیان آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند.

خانواده‌های زندانیان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار اعضای ستاد دیه این استان در آستانه برگزاری جشن گلریزان اظهار داشت: باید در تریبون‌های عمومی و رسانه‌ها این قضیه مطرح شود که خیران و مسئولان برای خانواده‌های زندانیان فکری اساسی داشته باشند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: باید مشاورانی در شهر باشند که با این خانواده‌ها ارتباط برقرار کنند و اجازه ندهند مجموعه نیروهای توانمند و بالفعل فارس، در فضای انحراف گرفتار شوند.

ایمانی افزود: این مسئله برای تمام خانواده‌های زندانیان صدق می‌کند و کمک به آنان مختص زندانیان جرایم غیرعمد نیست بلکه چه بسا خانواده‌ زندانی جرایم عمد در اولویت کمک‌رسانی مادی و معنوی بوده که باید خیریه‌ها و خیران سطح شهر برای این امر مهم فکری اساسی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس در فراز دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید فضای کار خیر را از مردمی که امکانات کمی دارند بگیریم بلکه آنان نیز باید از خیرات و برکات فراوان این کار بهره‌مند شوند.

امام جمعه شیراز در ادامه ابراز داشت: این حرکت علاوه بر اینکه باعث آزادی زندانیان می‌شود، تاثیر عمیقی در پیوند و همبستگی مردم دارد و با کمک‌های ریز مردمی محقق می‌شود که هم نقش معنوی و هم اثر مالی دارد که باید مد نظر باشد.

ایمانی تصریح کرد: شمار خیران فارس نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است و ماه مبارک رمضان نیز فضای مناسب و شایسته‌ای برای انجام این‌گونه کارها است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس بیان داشت: قرآن مجید درباره انفاق‌هایی که با انگیزه غیر اللهی انجام شود، تعابیر شکننده‌ای دارد و می‌فرماید فردی که مالش را در راه غیرخدا انفاق می‌کند و انگیزه اللهی ندارد، مانند این است که روی سنگی را مقدار کمی خاک فراگرفته و دانه‌ای در آن خاک کاشته است و باران می‌آید و آن خاک و دانه را می‌برد و چیزی عاید آن فرد نمی‌شود.

ایمانی خاطرنشان کرد: در بنرهای تبلیغاتی، بروشورها و سخنرانی‌ها که برای جذب کمک‌های خیران و مردم در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد صورت می‌گیرد باید انگیزه اصلی، رضای پروردگار و تقرب به خدای متعال ذکر و بر این نکته تاکید شود که انفاق‌کنندگان برای خدا انفاق کنند و به فکر نجات شکست‌خوردگان و گرفتارها باشند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: زمانی هدف ما زنده نگه داشتن یاد خدا باشد، پروردگار عالم نیز دریچه‌های غیب را باز و کمک‌های فراوانی می‌کند و این وظیفه ما است که نیت و قصد مردم را پاک کنیم چراکه با این کار هزاران اثر و برکت برای جامعه ایجاد می‌شود.

در ابتدای این دیدار مسئول ستاد دیه استان فارس گزارشی از عملکرد این ستاد در سال گذشته ارائه کرد.

انتهای پیام/2448/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول