اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان تویسرکان خبر داد

ایجاد 55 شغل درآمدزا برای زندانیان تویسرکان/ ایجاد بند سلامت در زندان تویسرکان

رئیس زندان تویسرکان از ایجاد 55 شغل درآمدزا در کارگاه مبل و منبت خارج از زندان برای زندانیان با رأی باز خبر داد و گفت: آموزش مهارت در قالب کارگاه‌های 15 نفره در زندان تویسرکان برگزار می‌شود.

ایجاد 55 شغل درآمدزا برای زندانیان تویسرکان/ ایجاد بند سلامت در زندان تویسرکان

رضا فرازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به ضرورت توجه به مقوله آگاه‌سازی با هدف پیشگیری از بروز مشکلات اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در خصوص مسائلی چون ایدز، مواد مخدر و مسائلی از این دست از بروز و یا شیوع آن جلوگیری می‌کند.

وی از نقش مؤثر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کاهش ضریب نرخ اعتیاد و بیماری ایدز سخن راند و گفت: تدوین برنامه منسجم در زمینه آگاه‌سازی جامعه یکی از نیازهای ضروری است که باید در سرلوحه کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس زندان تویسرکان با اشاره به بخشی از اقدامات این نهاد در راستای پیشگیری از ایدز و اعتیاد در سال 91 گفت: توزیع بروشور و اقلام تبلیغی و فرهنگی در بین زندانیان به منظور جلوگیری از بروز این بیماری‌ها از جمله کارهای انجام شده در این زمینه بوده است.

وی نمایش فیلم‌های آموزشی و انیمیشن با موضوع ایدز، برگزاری 99 جلسه با انجمن معتادان گمنام به مدت دو روز در هفته و ارائه مشاوره به زندانیان توسط کارشناسان بهداشت و درمان را بخش دیگری از کارها دانست.

فرازی با اشاره به  انجام 112 مورد مشاوره در زمینه‌ رفتارهای پرخطر به زندانیان و خانواده‌های آنها از طریق سیستم مشاوره و مددکاری اضافه کرد: 50 نفر از زندانیان معتاد تحت درمان متادون‌تراپی قرار گرفتند.

وی از راه‌اندازی بند سلامت در زندان تویسرکان گفت: این بند به منظور حفظ سلامت زندانیان عاری از مصرف دخانیات و مواد مخدر ایجاد شده است.

رئیس زندان تویسرکان ایجاد اشتغال را یکی از عوامل تأمین سلامت جامعه دانست و ادامه داد: 67 نفر از زندانیان زندان تویسرکان با همکاری فنی و حرفه‌ای از کلاس‌های مهارت‌آموزی بهره‌مند شدند.

وی به ایجاد 55 شغل درآمدزا در کارگاه مبل و منبت خارج از زندان برای زندانیان با رأی باز اشاره کرد و افزود: کلاس‌های آموزش مهارت در قالب کارگاه‌های 15 نفره در طول سال برای این زندانیان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89010/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول