اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های فارس عنوان کرد

عدم جایگاه شایسته برای انجمن حمایت از زندانیان در جامعه

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: انجمن حمایت از زندانیان، در مقایسه با سایر تشکل‌های مردم‌نهاد نتوانسته است به خوبی در جامعه معرفی و جایگاهی در خور شأن خود پیدا کند.

عدم جایگاه شایسته برای انجمن حمایت از زندانیان در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، موسی احمدی در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل انجمن‌های حمایت از زندانیان فارس اظهار داشت: با توجه به قدمت 72 ساله انجمن حمایت از زندانیان، جایگاه آن به خوبی در جامعه تبیین و شناسانده نشده است.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان، یک نهاد مردمی است که در مقایسه با سایر تشکل‌های مردم‌نهاد که قدمت کمتری دارند نتوانسته است به خوبی در جامعه معرفی و جایگاهی در خور شأن خود پیدا کند.

مدیرکل زندان‌های فارس اضافه کرد: با وجود مردم مومن و خیر ما، باید تعداد کثیری از خانواده‌های نیازمند را زیر پوشش قرار دهیم.

وی تصریح کرد: رسالت انجمن، حمایت از افراد آسیب‌پذیر جامعه است و با توجه به حساسیت کاری که انجام می‌دهد نتوانسته است نمود بیرونی داشته باشد و با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی می‌تواند جایگاه بهتری پیدا کند.

احمدی تصریح کرد: کمک به خانواده زندانیان، بازسازی شخصیت زندانیان، کمک به آموزش فنی و حرفه‌ای، اشتغال و بهداشت زندانیان و انجام فعالیت‌های اقتصادی درآمدزا از جمله وظایف و اهداف این انجمن است که باید برای مردم تشریح شود.

مدیرکل زندان‌های فارس با تأکید بر اینکه این انجمن در راستای اصلاح جامعه گام برمی‌دارد ابراز داشت: اگر به یک زندانی در زندان آموزش می‌دهیم به دنبال این هستیم که با آموزش وی، پس از آزادی نیز به دنبال جرم و خطای مجدد نرود و آسیب‌های دیگر متوجه او و خانواده‌اش نشود و به بیان دیگر، این انجمن برای پیشگیری از وقوع جرم فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: فلسفه شکل‌گیری نهاد مردمی انجمن حمایت از زندانیان، زیر پوشش قرار دادن خانواده زندانی است تا به علت بی‌سرپرستی به انحراف کشیده نشود و چه عمل نیکی بالاتر از این است که بتوان یک انسان، یا یک یا چند خانواده را نجات داد.

احمدی ادامه داد: اگر اهداف مقدس انجمن حمایت از زندانیان برای مردم نیک‌اندیش تشریح شود، به یقین می‌تواند جایگاه خوبی در سطح جامعه داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های فارس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های حمایتی برای تمام افراد نیازمند جامعه خدمت‌رسانی می کنند اما انجمن حمایت از زندانیان، یک قشر ویژه را مد نظر دارد و اگر نتوانیم افراد آسیب‌پذیر را زیر پوشش قرار دهیم امکان دارد ناخواسته به سراغ کاری بروند که نهایت آن زندان است.

مدیرکل زندان‌های فارس با تأکید بر اینکه، سال گذشته نزدیک به 600 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیران و گذشت شاکیان با همکاری ستاد دیه این استان از زندان آزاد شدند، گفت: همان‌گونه که ستاد دیه فارس در سطح کشور، در جذب کمک‌های مردمی و گذشت شاکی پیشتاز است این انجمن نیز می‌تواند با همت خیران و مردم، جایگاه خوبی در سطح کشور کسب کند.

احمدی خطاب به مدیران عامل انجمن‌های حمایت از زندانیان با تأکید بر اینکه، سیاست این انجمن‌ها نباید به جذب کمک‌های مردمی محدود شود، اظهار داشت: اگر می‌خواهید به نقطه ایده‌آل و مطلوب دست یابید، باید با تعامل، تبادل تجربیات، برنامه‌ریزی، همفکری و اجرای طرح‌های مشارکتی در سطح این استان، و ورود به بخش‌های اقتصادی و صنعتی، درآمدزایی پایدار برای خودکفایی خانواده زندانیان ایجاد کنید.

در ادامه محمود قربانی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شیراز گزارشی از اقدامات انجام شده در این مرکز ارائه کرد.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول