اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین:

تربیت اسلامی شیوه‌ای تأثیرگذار در فرزندپروری است

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین بر گسترش آموزه‌های تربیت اسلامی در خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: تربیت اسلامی شیوه‌ای تأثیرگذار در فرزند‌پروری است.

تربیت اسلامی شیوه‌ای تأثیرگذار در فرزندپروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حسن نورمحمدی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد امروزه روش‌های تربیتی خشک، غیر قابل انعطاف و خشن به واسطه تأثیر منفی آن، کاملاً منسوخ شده است و باید استفاده درست از شیوه‌های تربیتی دینی برای کنترل و تغییر رفتارهای کودکان ترویج یابد.

وی افزود: کودکان همانند بزرگسالان دارای نظام ارزشی و شخصیتی خاص خود هستند و بر اساس معیارهای اخلاقی و اراده خود دست به انتخاب زده و به بیان احساسات و ابراز نیازها می‌پردازند که باید مورد احترام و اهمیت واقع شود.

نورمحمدی انسان را دارای فطرتی پاک و خداجو دانست و بیان کرد: با ارائه آموزش و افزایش مهارت‌ها در زندگی می‌توان زمینه شکوفایی و به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه را فراهم کرد و بهترین نسخه و شیوه‌ای که می‌تواند دارای تأثیرات مثبت و ماندگار باشد، شیوه‌ای برگرفته از قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) است.

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین زندگینامه انبیا و ائمه اطهار (ع) به خصوص کودکی امامان را از جمله الگوهای مثبت در نظام تربیتی خواند و تأکید کرد: این روش باید به عنوان الگوهای مثبت دینی در مبانی تربیتی نوجوانان تقویت شود.

نورمحمدی متذکر شد: اهمال کاری‌ها و بی‌توجهی به تربیت کودکان، زیربنای نسل جدید را مسموم کرده و قالبی تهی و آسیب‌پذیر در آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بی‌شک اسلام در تمام ابعاد تربیتی کامل‌ترین و غنی‌ترین مکتب الهی است و برای نسل خود و فرزندان خویش اندیشه کرده و متضمن است که اگر پیروانش از همان آغاز کودکی و پیش از آن با راهنمایی‌های مکتب پیش بروند، بهترین و سالم‌ترین انسان‌ها را تحویل جامعه می‌دهند.

انتهای پیام/77002/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول