اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز:

نظارت بر فرزندان، در پیشگیری از بروز آسیب‌ها بسیار مؤثر است

کارشناس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نظارت بر فرزندان، در پیشگیری از بروز آسیب‌ها بسیار مؤثر است.

نظارت بر فرزندان، در پیشگیری از بروز آسیب‌ها بسیار مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد بهرامی در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد که عصر امروز به همت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در تالار شهید مطهری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه پدر و مادرها باید با فرزندان خود، ارتباط گرم و صمیمانه‌ای داشته باشند.

ارتباط گرم و صمیمانه با فرزندان

وی تأکید کرد: نظارت بر رفتار و کردار فرزندان نه تنها مضر نیست؛ بلکه از بسیاری از آسیب‌ها از جمله اعتیاد جلوگیری خواهد کرد.

این مشاور جوان، با تأکید بر این نکته که، والدین باید ارتباط گرم و صمیمانه با فرزندان خود داشته باشند، اضافه کرد: پدر و مادرها انتظارات و برنامه‌های مشخصی برای بچه‌ها تعریف کنند، ولی در عین حال هم بر آنها نظارت کافی را داشته باشند.

وی، نظارت والدین را یکی از مسائل اساسی جهت پیشگیری از بسیاری آسیب‌ها شود بیان کرد و گفت: گاهی از فرزندان خود می‌خواهیم کاری را انجام دهند ولی برای انجام دادن یا ندادن آن درخواست، هیچگونه پاداش یا تنبیهی در نظر نمی‌گیریم.

آسیب‌های نبود نظارت بر بچه‌ها

بهرامی با بیان اینکه متأسفانه گاهی نظارت بر فرزندان، از سوی برخی والدین مورد پسند واقع نمی‌شود، اذعان داشت: همه باید بدانیم که نظارت بر فرزندان، در پیشگیری از بروز آسیب‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

وی، کاهش نمرات درسی، افزایش رفتارهای بزهکارانه  و روی آوردن به مصرف سیگار و مصرف مواد را از جمله پیامدهای نبود نظارت بر رفتار و کردار فرزندان در خانواده‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: انجام رفتارهای خطرناک و ارتباط با دوستان و همسالان ناباب از دیگر آسیب‌های نبود نظارت بر بچه‌ها است.

نظارت بی‌توجهی و سخت گیری نیست

کارشناس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز تصریح کرد: بر خلاف تصور برخی والدین و یا فرزندان، نظارت بی‌توجهی، سخت گیری یا کنترل کردن فرزندان نیست بلکه یک مسئولیت سنگینی است که در صورت عدم اجرای صحیح آن، در حق کودکان خود ظلم کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: والدین باید از نظر عاطفی با فرزندان خود، رابطه‌ای صمیمی برقرار کنند تا دچار خلاهای روحی نشوند و بخواهند از طرق دیگر این خلأ را جبران کنند.

بهرامی از والدین خواست، برای تابستان فرزندان خود برنامه هایی را انتخاب کنند که با جنب و جوش و تفریح نیز همراه باشد.

این کارشناس مشاوره، حضور کودک در خانواده را یکی زلزله 16 ریشتری بیان کرد و گفت: وجود او در خانه باعث شیرینی زندگی خواهد شد.

انتهای پیام/72010/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول