اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

شبکه‌های‌ ماهواره خیر فرزندان ما را نمی‌خواهند

‌امام جمعه رفسنجان گفت: شبکه‌های اجتماعی ماهواره هیچ‌گاه خیر فرزندان ما را نمی‌خواهند.

شبکه‌های‌ ماهواره خیر فرزندان ما را نمی‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با اشاره به عظمت ماه رمضان، تقوا را بهترین توشه آخرت دانست و اظهار داشت: جبرئیل اسلام را برای پیامبر (ص) بر 10 بخش خواند و جهاد را ششمین و بزرگترین سهم عالم اسلام دانسته است.

وی تصریح کرد: جهاد عزت‌آفرین است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران روحیه جهادی و ایثار‌گری در بین اقشار ملت ایران موج می‌زند.

رمضانی‌پور افزود: انسان باید بجنگد تا فتنه و ظلم را در عالم محو کند، چه بسا توانسته‌ایم با بیداری که توسط ملت ایران به وجود آمد فتنه‌گران را بشناسیم.

وی عنوان کرد: فتنه‌گران سال 88 بدانند که نظام آنها را شناخته و با رأفت با آنها برخورد‌ و به حبس خانگی‌ بسنده کرده است، عده‌ای هم که به آغوش اجانب پناه برده‌اند، فکر نکنند کسی نمی‌داند و چنین نیست که شناخته نشده باشند.‌

رمضانی‌پور بیان داشت: هفتمین و هشتمین بخش‌های اسلام دو اصل اساسی امر به معروف و نهی از منکر هستند‌ که نیاز ا‌مروز جامعه است‌ و یکی از وظیفه‌های روحانیان در این ماه شناساندن این دو مهم به صورت ریز به مردم است، حتی اگر هم کوتاه باشد.

این مقام مسئول خاطر ‌نشان کرد: تمام محرمات و مکروهات از نظر شرع و عقل بد هستند، لذا باید ابتدا از خود و فرزندانمان آغاز کنیم و به جامعه بپردازیم.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به روز عفاف و حجاب این دو مهم را نیز از لزومات یک زن و مرد خواند و اذعان کرد: حتی برای پوشش دختر بچه هفت یا هشت ساله هم باید رعایت شود‌.

وی عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی هیچ‌گاه خیر و صلاح فرزندان ما را نمی‌خواهند و خانواده‌ها باید مراقب باشند که اینترنت باز است و سبک زندگی را ویران می‌کند، خطر‌ساز است و با وجود صد‌ها شبکه خوب که در کشورمان قابلیت دریافت دارند، زیرا‌ از ماهواره استفاده شود.

رمضانی‌پور به خاک و خون کشیده شدن مردم در سال 1314 که به خاطر حجاب به مسجد گوهرشاد پناه برده بودند اشاره و خاطر ‌نشان کرد: در آن سال عده زیادی برای این مهم خون خود را فدا کردند و این نشان از ارزش‌های ایرانی دارد و این توطئه انگلیسی در زمان رضا‌شاه بود.

امام جمعه رفسنجان خدمت‌رسانی بیشتر سازمان تامین اجتماعی و بهزیستی را خواستار شد.

رمضانی‌پور به روزه‌خواری اشاره کرد و افزود: افراد هر چند هم که بیمار یا مسافر و عذر شرعی داشته باشند، نباید در ملأعام روزه‌خواری کنند و در این زمینه نیروی انتظامی باید برخورد جدی داشته باشد و رستوران‌ها و ‌اغذیه فروشی‌ها نیز‌ مراعات کنند.

انتهای پیام/80016/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول