اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر:

روزه اثر تربیتی و معنوی دارد/انسان باید جهت‌دار حرکت کند

امام جمعه رودسر گفت: مهم‌ترین اثر روزه بعد تربیتی و معنوی آن است.

روزه اثر تربیتی و معنوی دارد/انسان باید جهت‌دار حرکت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی عصر امروز در جمع جوانان و نوجوانان پایگاه یاران سبز موعود این شهرستان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای مهیا شدن آخرت است، اظهار کرد: رمضان، ماه خودسازی، تزکیه نفس و کسب تقوا است.

وی مهم‌ترین اثر روزه را بعد تربیتی و معنوی آن برشمرد و افزود: روزه، روح را لطیف، اراده انسان را قوی و غرائز را تعدیل می‌کند.

امام جمعه رودسر، با اشاره به اینکه رمضان ماه مهمانی خداوند است، اذعان کرد: باید فرزندان را از سنین کودکی برای عبادت تعلیم داد تا خواندن نماز، گرفتن روزه و معرفت الهی سخت نباشد و اگر از ابتدا رها شویم زیر بار معنویات نخواهیم رفت.

وی ادامه داد: هر عبادتی لذت خاص خود را دارد بنابراین باید با نیت پاک خدا را خواند تا که دعاها مستجاب شود.

عبدالله‌زاده پاشاکی، پاک بودن فکر جوانان و نوجوانان را در حد عصمت دانست و خاطرنشان کرد: ذهن جوان نورانی است و در این سن و سال راحت‌تر می‌تواند حافظ و مفسر قرآن شود.

وی با اشاره به اینکه انسان باید جهت‌دار حرکت کند، یاد آور شد: خدمت به اسلام و مردم باید در اولویت باشد.

این مسئول، جوانان و نوجوانان این پایگاه را نخبگان شهر ذکر کرد و افزود: جوانان باید علاوه بر آموزش‌های درسی، مسایل روز و جامعه را دنبال کنند و در حد خود آگاهی یابند.

یکی از مدرسان پایگاه یاران سبز موعود رودسر نیز در ادامه جلسه مذکور با بیان اینکه هسته فرهنگی جوان پایگاه یاران سبز موعود در 18 استان کشور در حال فعالیت است، اظهار کرد: موسسه فرهنگی و تبلیغی یاران سبز موعود،از سال 84 به فعالیت‌های دینی برای عموم جوانان به ویژه دانش‌آموزان نخبه اشتغال دارد.

حجت‌الاسلام علی فدایی، تبلیغ، تربیت نیروهای دانش‌آموزی، آموزش و تربیت مربی و مبلغ و ... را از فعالیت‌های موسسه فرهنگی و تبلیغی یاران سبز موعود ذکر کرد.

وی افزود: گیلان، مازندران، مرکزی و شیراز از جمله استان‌هایی هستند که کار فرهنگی انجام می‌دهند.

این مدرس با اشاره به اینکه بالغ بر 15 هزار نفر در کشور زیر پوشش موسسه مذکور قرار دارند، متذکر شد: از این تعداد 200 نفر رودسری و 100 نفر لنگرودی هستند.

انتهای پیام/84002/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول