اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای توسعه قرآن کرمان:

رفتار والدین اثر مستقیم بر تربیت فرزندان دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هرگونه رفتار و گفتار والدین می‌تواند اثر مستقیم بر تربیت فرزندان داشته باشد.

رفتار والدین اثر مستقیم بر تربیت فرزندان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز کلاس‌های تابستانی بخش قرآن و عترت شرکت ذغال‌سنگ کرمان اظهار داشت: امروز تمام کسانی که عقل و درایت دارند در سراسر جهان به این نتیجه رسیده‌اند که تمسک به قرآن تنها راه سعادت، نجات و رستگاری و به مقصد رسیدن انسان و جدا شدن از منجلاب فساد و تباهی است.

وی افزود: قرآن شاه کلید نجات بشر است و تمام راه‌های سعادت و آرامش بشر در این کتاب الهی آمده است و خدا پیغمبران متعددی را مبعوث کرد تا زمینه‌ساز حضور نبی اکرم (ص) شوند، آنگاه حضرت محمد (ص) را فرستاد تا قرآن را به عنوان دستور و قانون اساسی بشر به جهانیان معرفی کند.

رئیس شورای توسعه قرآن استان کرمان تصریح کرد: امکانات زندگی مادی نباید ما را از اصل نظام آفرینش و خلقت انسان باز دارد و در این جهان همه چیز در خدمت انسان است و باید از تمام مواهب الهی برای رشد، تعالی و گام نهادن در مسیر انسان شدن استفاده کنیم و در این مسیر کلام الله بهترین چراغ هدایت است تا در پرتو این نور ازلی و ابدی مسیر درست و صراط حق را بپیماییم و از غلتیدن در بیراهه‌ها مصون بمانیم.

سعیدی خطاب به اولیای دانش‌آموزان شرکت کننده در این کلاس‌ها تصریح کرد: پدران و مادران تلاش می‌کنند تا فرزندانشان خوشبخت و سعادتمند شوند و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند و اینکه بدانیم راه رستگاری چیست و از کدام مسیر باید حرکت کرد، نکته حایز اهمیت و بسیار مهمی است.

وی گفت: در حقیقت این نکته نقش‌آفرینی اصلی در فضای جامعه داشته و تاثیرگذاری پدران و مادران را به عنوان سعادت‌خواهان فرزندانشان در جهت‌گیری حرکت خود مد نظر قرار می‌دهد.

این مسئول فرهنگی ابراز داشت: در ایام تابستان و در روزهای فراغت فرزندان از تحصیل علم و دانش باید برای وقت فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، اما هر کلاس و برنامه‌ای را نمی‌توان به عنوان کاری ارزشمند قبول کرد.

سعیدی افزود: کاری ارزشی و ماندنی است که وسیله رسیدن به کمال مطلوب، سعادت دنیا و آخرت آسان را هموار کند و بهترین راه در این زمینه بی‌تردید آموزش قرآن است که در پی آن تدبیر و دقت در آیات این کلام نورانی را به دنبال می‌آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با بررسی و مطالعه انجام شده در روش‌ها و شیوه‌های تعلیم و تربیت اسلامی برگرفته از سیره نبوی ملاحظه می‌شود که تربیت اسلامی شاگرد را انسانی دارای احساس، عقل و اختیار می‌بیند و برای او جایگاه انسانی قائل است.

سعیدی تصریح کرد: برای معلم در مقابل تربیت شاگرد، وظایف و ویژگی‌های خاصی تعریف می‌شود تا او بتواند به نحو احسن زمینه‌های رشد و ارتقای شاگرد را به سوی کمال انسانی و قرب الی‌الله فراهم آورد.

وی گفت: اسلام به بهترین شیوه رابطه بین معلم و شاگرد را تعیین کرده است به طوری که حتی در مترقی‌ترین سیستم‌های آموزشی جهان طرحی چنین جامع و کامل دیده نمی‌شود.

رئیس شورای توسعه قرآن استان کرمان بیان کرد: از طرفی نقش حساس و مهم والدین را هم در امر تربیت فرزندان نمی‌توان نادیده گرفت، معلم با توجه به وظایف خود به والدین نیز در شناخت وظایف و کارکردهای والدینی کمک می‌کند.

سعیدی ابراز داشت: والدین برای تقویت باورهای دینی فرزندان نقش الگویی ایفا می‌کنند و با توجه به ویژگی‌های انسانی، روحیه الگوپذیری به ویژه در دوران کودکی مسئولیت والدین را در برابر فرزندان بیشتر و بزرگتر می‌کند.

وی عنوان کرد: هرگونه رفتار و گفتار والدین می‌تواند اثر مستقیم بر تربیت فرزندان داشته باشد و شکل‌گیری ویژگی‌های شخصیتی فرزندان در دوران کودکی نقش والدین را در امر تربیت دینی و آموزه‌های مذهبی تقویت می‌کند.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول