اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

همدان سالانه 6 میلیارد تومان از محل زکات درآمد کسب می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در استان همدان سالیانه بیش از 6 میلیارد تومان از محل زکات درآمد کسب می‌شود که می‌تواند در برطرف کردن مشکلات جوانان مؤثر باشد.

همدان سالانه 6 میلیارد تومان از محل زکات درآمد کسب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی بعد از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ استان با بیان اینکه خاک همدان زرخیز است و عرفای گرانقدری از این خاک برخاستند اظهار داشت: همدانی‌ها به خاطر وجود علمای بزرگ باید قدر خودمان را بدانند.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات علم و عرفان همدان ملاحسینقلی شوندی همدانی است که امام‌خمینی(ره) نیز در مورد جایگاه ایشان سخنان بسیاری گفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ملا حسینقلی شوندی 400 نفر شاگرد داشت افزود: ملاحسینقلی 400 ولی را تربیت کرد که به مقام ولایت تکوینی رسیده بودند و باید گفت که ولی تکوینی می‌تواند در تمام نوامیس خلقت دخالت کند.  

وی در ادامه با بیان اینکه آیت‌الله ملا علی معصومی که در استان همدان خدمات زیادی انجام داده از تربیت‌شدگان مکتب حسینقلی شوندی بوده تصریح کرد: ممتازترین شاگرد ملاحسینقلی شوندی آیت‌الله محمد بهاری است.

محمدی با اشاره به اینکه ملاحسینقلی در سه ردیف شاگرد داشت ابراز داشت: بخش اول شاگردان کلاس عمومی، دوم اصحاب خاص و سوم مجذوبین هستند که این افراد شب تا صبح پشت در خانه حسینقلی می‌خوابیدند.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام فردی مانند حسینقلی شوندی را سراغ نداریم که بیش از 300 شاگرد را با مقام ولایت تربیت کرده باشد بیان داشت: راه انبیاء و اولیای خدا همین راه سیر و سلوک است.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه ما در حق عرفا و بزرگان جفا کردیم و آنها در گمنامی ماندند، در ادامه اضافه کرد: روحانیون در خودسازی اقدام کنند و تا وقتی که خودمان را نسازیم نمی‌توانیم جامعه را بسازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع وقف اشاره کرد و یادآور شد: اگر وقف در جامعه نهادینه شود بیشتر از نفت درآمدزایی می‌کند.

امام جمعه همدان ادامه داد: وقف به خاطر مال پرستی مردم پایمال شده و هر کسی که وقف را پایمال کند به نسل‌های آینده بدهکار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در سال 83 در استان یک ریال هم از بابت زکات درآمد نداشتیم بیان داشت: سال گذشته فقط در ملایر بیش از 1.5 میلیارد تومان درآمد زکات بوده و در حال حاضر سالیانه بیش از 6 میلیارد تومان از محل زکات در استان درآمد کسب می‌شود.

محمدی اضافه کرد: اگر درآمدهای زکات و موقوفات به درستی انجام شود مشکلات هزینه تحصیل، مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان حل می‌شود.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول