اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

زکات فاصله طبقاتی را به حداقل می‌رساند

امام جمعه شهرستان کوثر گفت: ‌پرداخت زکات اعتدال اقتصادی در جامعه اسلامی است که جامعه را از فاصله طبقاتی دور نگه می‌دارد.

زکات فاصله طبقاتی را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی در جلسه عصر امروز ستاد زکات شهرستان کوثر اظهار داشت: اگر امروز زکات دارای ارج و قرب و جایگاه واقعی می‌باشد به دلیل تبلیغ و ترویج مبنای پرداخت زکات است که یک حکم شرعی و واجب دیدنی به شمار می‌رود.

وی با اعلام اینکه در مکتب اسلام که مکتب وحدت، همدلی و تکامل است از عناصر سعادت بشری شناخت خود و انجام تکالیفی است که دین اسلام حد و حدود آن را مشخص کرده است.

عبداللهی با بیان اینکه پرداخت زکات همنشین با نماز، روزه و سایر عبادات توصیف شده است، گفت: آنهایی که زکات نمی‌پردازند اما نماز برپا می‌دارند نمازشان حذف شده است چرا که نماز بدون زکات هیچ ثمر و فایده‌ای ندارد.

امام جمعه کوثر زکات را از حدود و احکام اقتصادی شریعت و مکتب اسلام برشمرد و تصریح کرد:‌ زکات زمینه برقراری عدالت اجتماعی، همبستگی، دوستی و اخوت بیشتر را فراهم می‌آورد و به یک هماهنگی در جامعه اسلامی منجر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: عمل به این فریضه عامل زدودن فقر، محرومیت، فاصله طبقاتی در جامعه و بسترساز رشد اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ستاد زکات شهرستان کوثر گفت:‌ هر چند در سال‌های اخیر این فریضه رونق و توسعه واقعی یافته اما در این حرکت و سنت حسنه باید مبانی ارزشی و دینی را مهم و سازنده تلقی کنیم.

عبداللهی در پایان نزدیکی ماه مبارک رمضان و ضرورت انجام فرایض دینی را خاطر نشان کرد و ادامه داد: در این زمینه نباید دچار غفلت شد بلکه هنگامه روزه‌داری و ماه مبارک رمضان هنگامه گذشت و مغفرت الهی است که باید با انجام تکالیف دینی رضایت الهی را فراهم کرد.

انتهای پیام/62001/ک20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول