اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان:

422 میلیون تومان زکات در دهگلان جمع‌آوری شد

فرماندار دهگلان از جمع‌آوری رقمی بالغ بر 422 میلیون ریال زکات از خیرین این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

422 میلیون تومان زکات در دهگلان جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، محمد رضائی ظهر امروز در ستاد زکات شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه زکات عامل فقرزدایی و همبستگی در جامعه است، اظهار کرد: پرداخت زکات از رکود ثروت جلوگیری کرده و آن را به گردش در می‌آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه زکات، کلید برکت و زیاد شدن رزق است، افزود: با پرداخت زکات فقرا به حق خویش رسیده و افراد ثروتمند نیز به فریضه الهی خود عمل می‌کنند و چهره فقر از جامعه اسلامی زدوده می‌شود.

فرماندار شهرستان دهگلان ادامه داد: تنها چیزی که ما را به منزل و مقصود می‌رساند اجرای احکام الهی است.

رضائی پرداخت زکات را به منزله تشکر از داده‌های الهی، جلوگیری از دنیاطلبی و پشتوانه‌ای برای کمک به محرومان و تامین نیازهای افراد نیازمند دانست و تاکید کرد: کسانی که از روی عمد زکات را ترک کنند از اسلام فاصله گرفته و با دین غیر اسلام از دنیا می‌روند.

فرماندار شهرستان دهگلان با اشاره به حماسه اقتصادی و نقش زکات در تحقق آن، فرهنگ‌سازی پرداخت زکات را مهم‌ترین اقدام در این خصوص عنوان کرد و افزود: باید بنای برنامه‌ریزی را بر رونق زکات بگذاریم و این امر جز با فرهنگ‌سازی میسر نمی‌شود.

وی به مشارکت گسترده مردم شهرستان در پرداخت زکات اشاره کرد و ادامه داد: مردم ولایتمدار شهرستان دهگلان به دلیل داشتن ایمان بالا و روحیه خیرخواهی در زمینه پرداخت زکات پیشگام هستند که جای تقدیر و تشکر دارد.

رضائی به ضرورت دریافت زکات بر مبنای ضوابط شرعی و قانونی اشاره کرد و خواستار فرهنگسازی عمومی و اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر مصادیق صحیح، شیوه وصول و موارد هزینه‌کرد زکات در این شهرستان شد.

فرماندار دهگلان افزود: آگاهی مردم از منفعت پرداخت زکات، افزایش اقبال مردم برای ادای این فریضه الهی را به همراه دارد و با وجود این فریضه خوب، زمینه ریشه‌کنی فقر در شهرستان فراهم می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با ایفای نقش روحانیان منطقه در ترویج فرهنگ زکات، این سنت حسنه در جامعه نهادینه شود.

قائم‌مقام ستاد زکات شهرستان دهگلان گفت: سال گذشته در این شهرستان بالغ بر 422 میلیون تومان زکات از خیرین این شهرستان توسط هزار و 166 عامل زکات در 80 روستا جمع‌آوری شد که از این دهگلان هزینه شده است.

انتهای پیام/79013/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول