اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان:

زکات درمان دردهای اقتصادی جامعه است

امام جمعه دهگلان گفت: زکات درمان دردهای اقتصادی جامعه است.

زکات درمان دردهای اقتصادی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا جمال جعفری ظهر امروز در ستاد زکات شهرستان دهگلان با اشاره به اهمیت زکات اظهار داشت: خداوند این امر پسندیده را به دلیل اهمیت والایی که دارد در قرآن در کنار نماز قرار داده است.

وی با تاکید بر اهمیت زکات افزود: زکات از مصادیق بارز صدقات است که به عنوان پشتوانه مالی برنامه‏های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم، نقش بسزایی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اهمیت زکات همین بس که یکی از پایه‏های دین مبین اسلام شمرده شده و به عنوان درمان دردهای اقتصادی جامعه محسوب می‏شود.

امام جمعه شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه زکات، کلید دریافت رحمت الهی در روزی است، ادامه داد: پرداخت آن درهای بهشت را به روی انسان‌ها می‌گشاید.

جعفری تصریح کرد: زکات مدال افتخار اسلامی بودن آدمی است که نپرداختن آن علامت خارج شدن از مدار ایمان و اسلام است.

وی یادآور شد: اهمیت پرداخت زکات به‌گونه‌ای است که با پرداخت آن، سلام و صلوات پیامبر را دریافت می‏داریم، چون خداوند به پیامبر فرموده «زکات مردم را بگیر و بر آنها درود فرست».

این مسئول بیان داشت: با پرداخت زکات رابطه عاطفی میان افراد عمیق‏تر شده و تقویت برادری، تعمیق روابط و کینه‌زدایی نیز میسر می‌شود.

امام جمعه شهرستان دهگلان در بخش دیگری سخنان خود به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: خداوند درهای رحمت خود را در این ماه به روی بندگان خود می‌گشاید و بندگان باید برای عبادت و بندگی خداوند از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

جعفری اضافه کرد: ماه رمضان همانند سایر ماه‌های سال برای هدایت کردن امت مسلمان و دریچه‌ای برای بخشیده شدن گناهان انسان‌هاست.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: همانگونه که انبیا در بین مردم بزرگواری خاصی داشتند ماه  رمضان نیز در بین ماه‌های دیگر سال از بزرگی خاصی برخوردار است و انسان‌ها در این ماه می‌توانند عفو و بخشش خود را از درگاه خداوند متعال بخواهند.

انتهای پیام/79013/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول