اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

هزینه‌کرد 70 درصدی زکات برای محرومان در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده برای محرومان هزینه شد.

هزینه‌کرد 70 درصدی زکات برای محرومان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید جواد رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیرجند اظهار کرد: طرح محسنین برای برخی از خانواده‌های زیرپوشش امداد که شرایط یتیم را داشته ولی یتیم نیستند، اجرا می‌‌شود.

وی با بیان اینکه این خانواده‌ها پدر دارند ولی از حالت بی‌پدری وضعیت سخت‌تری دارند، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در پی جذب حامی برای 5 هزار خانواده از این گروه است.

جمع‌آوری 741 میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی زکات را از واجبات دین دانست و یادآور شد: در تمام قسمت‌های قرآن کریم زکات در کنار نماز قرار گرفته است.

رضوی با بیان اینکه در سال گذشته طبق مصوبه مجلس جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد آن به کمیته امداد امام خمینی واگذار شده، ابراز داشت: در سال گذشته 741 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

وی میزان زکات نقدی جمع‌آوری شده را 368 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: همچنین مبلغ 374 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری شده غیرنقدی بوده است.

رشد 47 درصدی زکات در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرستان‌های قاینات، بیرجند و سربیشه به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را در پرداخت زکات استان کسب کردند.

این مسئول با بیان اینکه زکات بر اساس قانون و نیت‌ زکات‌دهندگان باید در محل جمع‌آوری شده هزینه شود، متذکر شد: میزان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته از رشد 47 درصدی نسبت به سال 90 برخوردار بوده است.

وی از جمع‌آوری 112 هزار تن گندم، جو و خرما در خراسان جنوبی خبر داد و اضافه کرد: زکات این محصولات بالغ بر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

دریافت 20 درصدی زکات محصولات در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه 20 درصد از زکات محصولات استان را کمیته امداد امام خمینی دریافت کرده، گفت: در میانگین کشوری 12 درصد از زکات را کمیته امداد جذب کرده است.

رضوی از هزینه‌کرد 30 درصدی زکات دریافتی برای محرومان در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: حدود 70 درصد از آن برای اجرای پروژه‌های عمرانی در محل جمع‌آوری زکات هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 30 درصد از زکات دریافتی برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است، ادامه داد: همچنین 70 درصد از زکات برای محرومان هزینه می‌شود.

رشد 80 درصدی زکات اهل سنت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از آغاز طرح جمع‌آوری اهل سنت خبر داد و متذکر شد: میزان جمع‌آوری زکات اهل سنت نسبت به سال گذشته از رشد 80 درصدی برخوردار بوده است.  

رضوی در پایان اذعان داشت: دریافت زکات توسط کمیته امداد امام خمینی سبب کاهش نیازمندی‌ها در جامعه است.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول