اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول زکات شهرستان مریوان خبر داد

جمع‌آوری 8 میلیارد ریال زکات در مریوان

مسئول زکات مریوان از جمع‌آوری 8 میلیارد ریال زکات پروژه‌ای از ابتدای سال‌جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 8 میلیارد ریال زکات در مریوان

علی دستوم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه شهرستان مریوان طی چهار سال اخیر رتبه برتر کشور را در زمینه پرداخت و جمع‌آوری زکات کسب کرده است، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 8 میلیارد ریال زکات و 490 میلیون ریال زکات برای فقرا در این شهرستان جمع‌آوری شده است.چ

به گفته وی، در سال گذشته بیش از  25 میلیارد و 191 میلیون و 274 هزار ریال زکات  و 3 میلیارد و 120 میلیون ریال فطریه در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ فوق‌الذکر با همکاری و نظارت اعضای شورای زکات شهرستان خصوصاً مرکز بزرگ اسلامی، روحانیون و هیئت امنای مساجد، دهیاران وشوراهای اسلامی هزینه شده و کمیته امداد هیچگونه دخل وتصرفی در آن نداشته است.

مسئول زکات مریوان افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده مبلغ  515 میلیون ریال معادل زکات از محل اعتبارات دولتی توسط دبیرخانه شورای زکات با نظارت فرمانداری، امام جمعه، مرکز بزرگ اسلامی و اداره اوقاف و امورخیریه برای اجرای  پروژه‌های عام‌المنفعه شهرستان به حساب هیات امنای 60 مسجد مشمول طرح واریز شده است. 

ماموستا دستوم تصریح کرد: امسال نیز ضمن صدو مجدد حکم ماموریت  عاملین زکات ، تشکیل جلسات مستمر و با اجرای برنامه‌ها وتعاملات لازم تاکنون مبلغ تا کنون 8 میلیارد ریال زکات و 490 میلیون ریال زکات برای فقرا در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

مسئول زکات مریوان ضمن تقدیر خیرین، عاملین و مبلغین ستاد زکات، ادارت و دستگاه‌های عضو دبیرخانه شورای زکات مردم خیر مریوان خواست همچون سنوات گذشته در امر پرداخت زکات پیشقدم باشند.

ماموستا دستوم در ادامه از پرداخت زکات به عنوان یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی نام برد و گفت: پرداخت زکات از سوی اغنیا و هزینه‌کرد آن در راستای رفع مشکلات و نیازهای فقرا بستر توسعه اجتماعی در جامعه را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه احیا و ترویج فریضه الهی زکات از دستورات خداوند تبارک و تعال است که بارها در کتاب آسمانی ما مسلمانان بر آن تکیده شده تصریح کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر به ویژه با تشکیل شوراهای زکات و فعالیت‌های مختلف این شورا در بحث احیای این فریضه الهی اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

مسئول زکات مریوان خاطرنشان کرد: تلاش در راستای جذب معادل‌سازی زکات نیز از دیگر اقدامات خوبی است که نقش مهمی در اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه و رفع مشکلات نیازمندان داشته است.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول