اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد آذربایجان غربی اعلام کرد

تبلیغ گسترده مسئولان و مبلغان زکات در آذربایجان غربی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) 17 روحانی را در قالب مسئول زکات در شهرستان‌ها و تعدادی مبلغ زکات را در روستاهای استان برای ترویج امر زکات مستقر کرده است.

تبلیغ گسترده مسئولان و مبلغان زکات در آذربایجان غربی

عبدالله فرج‌اسلام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جمع‌آوری زکات به عنوان یکی از مهم‌ترین فریضه‌های دینی بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد که این نهاد در آذربایجان غربی تاکنون فعالیت‌های مستمری برای جلب بیش‌ترین مشارکت از سوی مردم انجام داده است.

وی بر اهمیت پرداخت زکات در آموزه‌های دینی و شریعت اسلام تاکید کرد و افزود: پرداخت زکات از سال 90 به صورت قانون تبدیل شده است و از آن زمان کمیته امداد امام خمینی(ره) با جدیت تمام آن را پیگیری می‌کند.

فرج‌اسلام از جمع‌آوری 90 میلیارد ریال زکات از نقاط مختلف استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال 90 که برابر با 30 میلیارد ریال بود، بیش از 200 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: به این ترتیب سال گذشته رتبه سوم در زمینه میزان زکات جمع‌آوری شده در کشور به آذربایجان غربی تعلق گرفت که امیدواریم علاوه بر حفظ این جایگاه در سال جاری، با مشارکت حداکثری مردم بتوانیم این جایگاه را ارتقا دهیم.

فرج‌اسلام با توجه به روند افزایشی زکات در یک سال گذشته در استان تصریح کرد: با توجه به افزایش میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری و فعالیت موثر مبلغین و مسئولان زکات استان، به لطف خداوند امسال شاهد رشد میزان زکات جمع‌آوری شده از کشاورزان استان خواهیم بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی از فعالیت 17 روحانی در قالب مسئول زکات در دفاتر کمیته امداد استان خبر داد و گفت: علاوه بر این افراد، تعدادی مبلغ زکات نیز در روستاهای استان برای تبلیغ زکات و ترغیب کشاورزان به پرداخت زکات حضور دارند.

فرج‌اسلام بیش‌تر سهم مبالغ زکات استان را مربوط به گندم دانست و افزود: 40 تا 50 درصد مبالغ جمع‌آوری شده از بابت زکات بین فقرای استان تقسیم می‌شود و بقیه برای احداث پروژه‌های عمرانی مورد نیاز، در قالب ساخت مساجد، غسال‌خانه‌ها، احداث پل‌ها و ... هزینه می‌شوند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول