اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

رشد 27 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از رشد 27 درصدی جمع‌آوری زکات در سال گذشته نسبت به سال 90 در این استان خبر داد.

رشد 27 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در شورای زکات شهرستان دهگلان به جمع‌‌آوری 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در سال گذشته در استان کردستان اشاره کرد و افزود: در زمینه جمع‌اوری زکات با توجه به استقبال بسیار خوب مردم متدین استان در سال گذشته 27 درصد رشد داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به تاثیر پرداخت زکات در رفع مشکلات اقتصادی اقشار نیازمند جامعه افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان از اولویت‌های هزینه‌کرد زکات در استان طی سال‌های اخیر بوده است.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، از محل هزینه‌کرد و معادل‌سازی زکات هر ساله پروژه‌های عمرانی قابل توجهی شامل ساخت و بازسازی مساجد، خانه‌های عالم، مسکن نیازمندان و محرومین به ویژه ایتام اجرا می‌شود.

موسی‌نژاد با بیان اینکه براساس سیاست‌های اصلی دبیرخانه شورای زکات مرکز 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده در سال‌جاری به امور فقرا اختصاص داده شده است، تصریح کرد: اعتباری نیز برای زکات غیرپروژه‌ای از طریق شورای مرکزی کمیته امداد جذب کرده‌ایم که با توجه به عملکرد هر شهرستان‌ به آنها اختصاص داده می‌شود.

وی از هدف‌گذاری امسال برای جمع‌آوری 10 میلیارد تومان زکات در استان خبر داد و به تفکیک سهم هر شهرستانی از این میزان پرداخت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه سهم شهرستان دهگلان از این میزان 650 میلیون تومان است، گفت:  زکات در حال حاضر در بیش از 101 روستای شهرستان دهگلان پرداخت می‌شود.

به گفته موسی‌نژاد، شهرستان دهگلان در سال گذشته با تلاش همه فعالان این عرصه در بحث جمع‌آوری زکات موفق به تحقق 100 درصدی تعهدات شده است.

وی از کردستان به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در بحث اجرای فریضه الهی پرداخت زکات نام برد و ادامه داد: کردستان طی سال‌های اخیر همواره جزو استان‌های رتبه‌دار کشور در زمینه جمع‌آوری زکات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش اعضای شورای زکات به ویژه مبلغین و مشارکت مردم امسال نیز استان کردستان در زمینه جمع‌‌آوری زکات در کشور پیش‌رو باشد.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول