اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شهرستان شاهرود خبر داد

جمع‏آوری بیش از 4 میلیارد ریال زکات در شاهرود

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهرود از جمع‏آوری بیش از 4 میلیارد و 500 هزار ریال زکات از ابتدای سال‏جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

جمع‏آوری بیش از 4 میلیارد ریال زکات در شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از کمیته امداد امام خمینی استان سمنان، علی‏اکبر شبان‏زاده با اشاره به اینکه زکات‏های جمع‏آوری شده از دو بخش پروژه‏های عمرانی و سهم فقرا و اموال بوده است، خاطرنشان کرد: در بخش پروژه‏های عمرانی که توسط دهیاری‏ها و هیئت امنای مساجد جمع‏آوری می‏شود بیش از 3 میلیارد و 920 میلیون ریال زکات جمع‏آوری شده که صرف تکمیل مساجد، حسینیه‏ها و امور عام‏المنفعه از جمله احداث پل، جاده و ... می‏شود.

وی زکات بخش سهم فقرا و اموال را در بخش زکات‏های واجب 6 تن و 700 کیلوگرم گندم و جو به ارزش 49 میلیون و 580 هزار ریال و 27 گوسفند و یک شتر به ارزش 62 میلیون و 500 هزار ریال دانست و تصریح کرد: در بخش زکات مستحبی سه تن زردآلو معادل 165 میلیون ریال و زکات نقدی سهم فقرا 326 میلیون و 120 هزار ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهرود جمع کل این بخش از زکات‏ها را 603 میلیون و 200 هزار ریال دانست و افزود: 240 میلیون ریال از این زکات‏ها بابت احداث چهار واحد مسکن مددجویان به حساب استان واریز شده است و مقرر شده استان و مرکز برای ساخت این واحدها برای هر واحد 90 میلیون ریال مساعدت و 120 میلیون ریال وام مسکن بابت هر واحد در نظر بگیرد و در مجموع اعتبار هزینه شده در هر واحد به 270 میلیون ریال خواهد رسید.

شبان‏زاده با تاکید بر اینکه در روایات متعدد، زکات به عنوان یکی از پایه‏های دین اسلام شمرده شده است و فرموده‏اند: بنای دین اسلام بر پنج چیز استوار شده است نماز، حج، زکات، روزه و ولایت عنوان کرد: از آیات قرآن نیز به دست می‏آید که زکات در تمام ادیان الهی وجود داشته؛ چنان که حضرت عیسی (ع) وقتی در گهواره به سخن آمد و فرمود: «وَ أَوْصانِی بِالصَّلاهِ وَ الزَّکاهِ ما دُمْتُ حَیًّا» خداوند مادامی که زنده هستم مرا به نماز و زکات سفارش کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهرود در پایان زکات را یکی از راه‏های دوری از بخل معرفی و تصریح کرد: طبق آیه وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ‏ءٍ فَسَأَکْتُبُها لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاهَ و همچنین آیه فَأَمَّا مَنْ أَعْطی وَ اتَّقی وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنى فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْری خداوند متعال زکات را راه رسیدن به رحمت‏های خاص خود و وسیله باز شدن گره‏ها دانسته پس خوب است که در ترویج فرهنگ زکات در جامعه و در میان اقشار مختلف مردم تلاش بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/2249/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول