اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی زنجان 35 هزار نفر مددجو دارد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تعداد مددجویان بهزیستی زنجان را 35 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 17 هزار از این مجموع مددجویان توانبخشی و 18 هزار نفر در بخش حمایتی هستند.

بهزیستی زنجان 35 هزار نفر مددجو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،‌ عباسعلی خلدی ظهر امروز در دیدار جمعی از مددجویان و کارکنان بهزیستی استان با استاندار زنجان با اشاره به اینکه بهزیستی بر اساس 154 شاخص موجود به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کند، اظهار داشت: خدمات بهزیستی بر اساس پرونده‌های حمایتی و توانبخشی است.

وی تعداد مددجویان بهزیستی استان زنجان را 35 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 17 هزار از این مجموع مددجویان توانبخشی و 18 هزار نفر در بخش حمایتی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هر سازمانی را بر اساس امکاناتش ارزیابی می‌کنند، اضافه کرد: بهزیستی زنجان طی چند سال گذشته مشکلات زیادی را در همه ابعاد از جمله فضا و پرسنل مورد نیاز خود داشته است.

وی قدمت ساختمان بهزیستی زنجان را 70 ساله عنوان کرد و گفت: اقدامات لازم برای عملیاتی شدن ساختمان جدید این اداره کل انجام شده است.

خلدی از پرداخت مستمری به 6 هزار و 500 خانواده توسط بهزیستی استان زنجان خبر داد و افزود: اعتبارات این اداره کل به لحاظ عمرانی و جاری طی سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.

وی به مجوز صادر شده برای جذب نیرو در بهزیستی استان زنجان توسط استاندار اشاره و تصریح کرد: صدور مجوز جذب 160 نیرو طی دو سال برای این اداره کل واقعاً بی‌نظیر است که در دولت دهم محقق شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اضافه کرد: بهزیستی علاوه بر اقدامات روتین خود موفق به اجرای برنامه‌های فرهنگی هم شده است که اعزام مددجویان و خانواده‌هایشان به مشهد مقدس از جمله آنها بود.

وی به تخصیص یک اعتبار 400 میلیون تومانی از طرف استانداری زنجان به بهزیستی اشاره کرد و گفت: این اعتبار صرف مسکن، درمان و ازدواج مددجویان شده است.

خلدی به راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی بهزیستی زنجان اشاره و اضافه کرد: 200 نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی از واگذاری 85 درصد از مراکز بهزیستی و توانبخشی به بخش خصوصی خبر داد و افزود: 15 درصد باقیمانده به دلیل حاکمیتی بودن قابلیت واگذاری را ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان مهم‌ترین مشکلات مددجویان بهزیستی را مسکن و اشتغال اعلام کرد و گفت: تفاهمنامه موجود برای تهیه 3 هزار واحد مسکن برای مددجویان در حال عملیاتی شدن است به نحوی که برخی از واحدها به متقاضیان واگذار شده، برخی در حال واگذاری و واحدهایی هم در حال طی روند عملیات اجرایی هستند که به محض آماده شدن واگذار می‌شود.

وی به اختصاص یک قطعه زمین برای احداث واحد مسکونی برای ورزشکاران مدال‌آور معلول اشاره و تصریح کرد: حائزان شرایط واگذاری این واحدهای مسکونی از کمک بلاعوض هم برخوردار شدند.

خلدی به اقدامات انجام شده در سطح شهر زنجان برای مناسب‌سازی معابر عمومی اشاره و اضافه کرد: شهرداری زنجان اقدام به مناسب‌سازی 11 معبر عمومی به منظور تسهیل روند عبور و مرور معلولان کرده است.

انتهای پیام/73004/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول