اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

اجرای برنامه‌های فرهنگی در 130 بقعه متبرکه استان زنجان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای برنامه‌های فرهنگی در 130 بقعه متبرکه استان خبر داد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در 130 بقعه متبرکه استان زنجان

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی بسیاری را در بقاع متبرکه اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: سالانه بیش از 50 برنامه فرهنگی در استان زنجان اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی موجب جذب جوانان به بقاع می‌شود، تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم که سالانه با اجرای برنامه‌های فرهنگی به تعداد افرادی که در بقاع حضور پیدا می‌کنند، افزوده می‌شود.

وی در ادامه با معرفی طرح نشاط معنوی به عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان افزود: این طرح به مناسبت ایام تابستان در بقاع متبرکه زنجان اجرایی می‌شود.

خدابنده‌لو با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط موجود بخشی از اجرای طرح نشاط معنوی مقارن با ماه مبارک رمضان شده است، تصریح کرد: در این ایام برنامه‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح نشاط معنوی بصیرت‌افزایی در نسل جوان و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت آنها است، اضافه کرد: تقویت بنیه دینی و اعتقادی جوانان از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین سوق دادن جوانان به انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را نیز از دیگر اهداف اجرای طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: استفاده از فضای معنوی امامزادگان برای تربیت بهتر نسل جوان نیز از اهدافی است که با اجرای طرح نشاط معنوی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 130 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی که توسط اداره کل اوقاف اجرایی می‌شود در برخی از موارد در همه بقاع و گاهی اوقات در امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول