اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

تصرف اراضی ملی 346 هکتاری در استان زنجان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در 3 ماهه نخست سال 52 فقره پرونده تصرف 346 هکتاری اراضی ملی تشکیل شده است.

تصرف اراضی ملی 346 هکتاری در استان زنجان

سرهنگ رحیم اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در این مدت پرونده پیشگیری از تصرف اراضی ملی 76 فقره در 20 هکتار تشکیل شده است.

وی با اعلام اینکه در 3 ماه نخست سال اجرای احکام قضایی و خلع ید 37 مورد در 264 هکتار از اراضی استان تشکیل شده است، اظهار کرد: تشکیل پرونده تخلف دام اعم از مازاد و قبل از موعد چرا 109 فقره و تعداد واحد دامی بیش از 17 هزار واحد بوده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، تعداد افراد بازداشتی در این مدت 11 نفر بوده و 32 دستگاه وسایل نقلیه که اقدام به تخریب اراضی ملی می‌کردند، توقیف شده است.

وی اخبار و گزارش‌های مردمی رسیده به یگان حفاظت را 320 مورد اعلام کرد و گفت: مردم و روستاییان مناطق مختلف استان می‌توانند هر گونه تخریب اراضی ملی و آتش‎سوزی در اراضی را با شماره تماس 120 و 1504 با این یگان در میان بگذارند.

اسکندری با بیان اینکه در 3 ماه نخست سال 5 مورد اطفای حریق در 124 هکتار از اراضی ملی روی داده است، اظهار کرد: بیشتر این حوادث به دلیل سوزاندن پسماندهای مزارع بوده که یگان حفاظت در صورت مشاهده و کنترل نکردن برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تاکید بر مشارکت مردم در پیشگیری از هر گونه آتش‎سوزی در طبیعت و تخریب اراضی ملی تصریح کرد: یگان حفاظت با توجه به کمبود نیرو به تنهایی قادر نیست نسبت به کنترل و جلوگیری از آسیب زدن به طبیعت گام بردارد که در این راه نیازمند مشارکت و همکاری نزدیک مردم هستیم.

انتهای پیام/2308/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول