اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

وجود 18 منطقه نمونه گردشگری در استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 18 منطقه نمونه گردشگری در استان زنجان وجود دارد.

وجود 18 منطقه نمونه گردشگری در استان زنجان

مسعود بیات امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 14 منطقه گردشگری استان زنجان در دور دوم سفر رئیس‌جمهور مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه قلعه شیت و امامزاده ماهوری از جمله مناطق نمونه گردشگری استان زنجان به شمار می‏رود، خاطرنشان کرد: طرح مطالعات و امکان‎سنجی این مناطق در استان صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری «شیت» در جنوب روستای «شیت» و غرب جاده خاکی به سمت روستای «زاچکان» قرار دارد، تصریح کرد: زیرساخت‏هایی نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان در این منطقه نمونه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مکان‏‎یابی منطقه نمونه گردشگری ترجیحاً از منابع و اراضی ملی صورت می‏گیرد، افزود: منطقه نمونه گردشگری «شیت» نیز از اراضی منابع طبیعی به شمار می‎رود.

بیات با بیان اینکه منطقه گردشگری «شیت» به عنوان بهشت گمشده ایران معروف است، یادآور شد: بهره‏برداری بهینه از استعدادها و قابلیت‏های بالقوه و بالفعل گردشگری منطقه‏، تنوع سازی درآمدهای اقتصادی، ایجاد زمینه‏های کارآفرینی و افزایش فرصت‏های اشتغالزایی در منطقه، تنوع‎بخشی به اقتصاد منطقه و ارائه خدمات مختلف از جمله اهداف اجرای طرح سرمایه‏گذاری در منطقه نمونه گردشگری «شیت» به شمار می‏رود.

وی اذعان داشت: وجود رودخانه قزل‏اوزن با 23 رودخانه فرعی با چشم‏اندازهای زیبا، تنوع آب و هوایی و وجود 11 نوع اقلیم متفاوت در منطقه، نواحی ییلاقی، چشمه‏ها و تفرجگاه‏های ارتفاعات منطقه و جاذبه‏های تاریخی موجود در منطقه از مهم‏ترین ظرفیت‏های منطقه نمونه گردشگری «شیت» محسوب می‏شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه حجم سرمایه‎‏گذاری در منطقه «شیت» توسط سرمایه‏گذاران در فاز نخست 100 میلیون تومان برآورد شده است، اضافه کرد: میزان سرمایه در فاز دوم نیز 4 هزار میلیون تومان اعلام شده است.

وی میزان اشتغالزایی پیش‏بینی شده با اجرای طرح سرمایه‏گذاران در منطقه گردشگری «شیت» را به صورت مستقیم و غیر مستقیم 250 نفر اعلام کرد و افزود: سهم آورده سرمایه‏گذار در مرحله نخست 700 میلیون تومان و در فاز دوم یک میلیارد تومان محاسبه شده است.

بیات اظهار داشت: طرح گردشگری در منطقه شیت توسط شرکت سرمایه‌گذاری صومعه گشت خزر اجرا می‏شود.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول