اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان زنجان خبر داد

آزادسازی 43 زندانی با کمک ستاد دیه استان زنجان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان از آزا‌د‌سازی 43 زندانی با کمک ستاد دیه استان خبر داد.

آزادسازی 43 زندانی با کمک ستاد دیه استان زنجان

علاء‌الدین کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل زندان‌ها در راستای حمایت از زندانیان اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کمک به آزادسازی زندانیان از اقدامات اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه استان در حمایت از زندانیان است، تصریح کرد: سال گذشته 43 زندانی زنجانی با کمک بلاعوض یک میلیارد و 979 هزار ریالی ستاد دیه استان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان به آزاد‌سازی سه زندانی از محل کمک‌های بلاعوض بنیاد شهید استان اشاره کرد و گفت: در این راستا یک میلیارد و 290 میلیون ریال هزینه شده است.

وی همچنین به آزادسازی پنج نفر از زندانیان زنجانی به صورت بلاعوض از اعتبارات مددجویان ویژه ستاد دیه استان اشاره کرد و افزود: برای آزادسازی این تعداد زندانی 2 میلیارد و 690 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

کریمی در ادامه به سایر فعالیت‌های انجام شده توسط اداره کل زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: زندانیان نیز همانند سایر اقشار جامعه نیازمند بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل زندان‌های استان زنجان نیز در راستای افزایش سطح سلامت زندانیان اقدام به ارائه خدمات مختلف می‌کند، تصریح کرد: برگزاری جلسه‌های آموزشی ویژه زندانیان جدیدالورود در زمینه رفتارها و بیماری‌های پرخطر از دوره‌هایی است که به صورت مستمر توسط اداره کل زندان‌ها با حضور کارشناسان و اساتید مجرب برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان همچنین به برگزاری جلسه‌های مشاوره گروهی و کلا‌س‌های آموزش مهارت‌های زندگی ویژه زندانیان زنجانی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین برای افراد تحت درمان متادون نیز کلاس‌های آموزشی ویژه برگزار شد.

وی همچنین به اجرای طرح درمان نگهدارنده با متادون و کاهش 100 درصدی رفتارهای پرخطر اشاره کرد و افزود: آگاه‌سازی، راهنمایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه پرسنل زندان‌ها در رابطه با بیماری‌های صعب‌العلاج ایدز و هپاتیت و آشنایی آنها با مواد مخدر نیز از سایر دوره‌هایی است که در راستای ارتقای سطح آگاهی زندانیان زنجانی برگزار شد.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول