اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان:

22 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: در حال حاضر 22 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد در استان هستند.

22 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان هستند

بهرام ولی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سالانه نزدیک به 40 سرفصل خدماتی در حمایت از مددجویان کمیته امداد به آنها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مستمری تنها یکی از سرفصل‌های خدماتی کمیته امداد در حمایت از مددجویان است، تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی، ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای، اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج نیز از سایر خدماتی است که در طول سال به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت زیر‌پوشش این نهاد 22 هزار خانوار است، تصریح کرد: این خانواده‌ها 42 هزار و 200 مددجو را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت ذکر شده شامل خانواده‌هایی است که به صورت دائم زیرپوشش کمیته امداد هستند و به صورت مستمر از خدمات این نهاد به تناسب نیازشان برخوردار می‌شوند.

ولی‌زاده ادامه داد: علاوه بر آمار اعلام شده تعدادی از خانواده‌ها نیز به صورت موردی بر اساس خدمات تک و چند خدمتی زیرپوشش کمیته امداد هستند که تمام خدمات این نهاد را دریافت نمی‌کنند و بر اساس نیازی که پیدا می‌کنند در قالب چند گروه از خدمات ما بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به جابه‌جایی خانواده‌هایی که به چرخه حمایتی کمیته امداد وارد و خارج می‌شوند، تصریح کرد: این‌ها در یک پروسه زمان‌دار وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شده و در یک زمان دیگر از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند یا حداقل بخشی از خدمات را خودشان تامین می‌کنند لذا این امر باعث جایگزینی‌هایی می‌شود که تعداد خانواده‌های زیرپوشش در اعداد و رقم رشد پیدا نکند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان زنان سرپرست خانوار را بیشترین گروه بهره‌مند از خدمات این نهاد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 75 درصد از جمعیت زیرپوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به سایر گروه‌های حمایتی زیرپوشش کمیته امداد افزود: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 600 دانش‌آموز و هزار و 100 دانشجو و طلبه نیز زیر‌پوشش این نهاد هستند.

ولی‌زاده افزود: طی سال گذشته 8 میلیارد کمک هزینه در راستای برنامه‌های تحصیلی به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب زیر‌پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی بهتر به جامعه هدف کمیته امداد با همکاری خیرین و نیکوکاران موثر می‌شود، تصریح کرد: خیرین استان همکاری مطلوبی در ارائه خدمات به جامعه هدف این نهاد دارند.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول