اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان خبر داد

افزایش 9 درصدی اهدای خون در استان زنجان

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان از افزایش 9 درصدی اهدای خون در استان زنجان خبر داد.

افزایش 9 درصدی اهدای خون در استان زنجان

سیامک اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال زنجان جزو استان‌های برتر در زمینه اهدای خون بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال 7 هزار و 88 نفر به پایگاه انتقال خون زنجان مراجعه کرده‌اند، افزود: از این تعداد 6 هزار و 28 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان تصریح کرد: افرادی که موفق به اهدای خون نشده‌اند، به علت وجود برخی از مسائل شامل نداشتن توانایی جسمی نتوانستند، خون اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برخی از اهدا کنندگان نیز با تشخیص پرسنل از اهدای خون به صورت موقت معاف شده و خون‌گیری از آنها به زمان دیگری موکول شده است.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه خون‌های اهدایی در استان زنجان جزو پاک‌ترین خون‌ها هستند، اضافه کرد: خوشبختانه اهداکنندگان استان افرادی متدین و معتقد به اصول بوده و موردی که مربوط به برخی از بیماری‌های خونی که قابل سرایت هستند، نداشته‌ایم.

وی در ادامه با تقدیر از همکاری مطلوب مردم استان در اهدای خون به نیازمندان افزود: طی ماه مبارک رمضان نیز در دو نوبت کاری خون‌گیری از اهدا کنندگان انجام می‌شود.

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان با بیان اینکه در صورتی که شخص خون‌دهنده توانایی اهدا را داشته باشد، این موضوع هیچ مشکلی برای او ایجاد نمی‌کند، گفت: از خون‌دهندگانی که تمایل به اهدای خون در ماه مبارک رمضان دارند، درخواست می‌شود، این عمل خیر را موکول به شب‌های قدر نکنند.

وی با بیان اینکه در صورت تجمع خون‌های اهدایی در شب‌های قدر در سایر روزها دچار کاهش ذخایر خونی می‌شویم، اضافه کرد: از اهداکنندگان درخواست می‌شود، در سایر روزها نیز نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول