اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) صورت می‌گیرد

اجرای مراسم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس گفت: مراسم این مجموعه با محوریت حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) برگزار می‌شود.

اجرای مراسم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی، در جلسه هماهنگی دهه کرامت که با نمایندگان آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در دبیرخانه کانون‌های مساجد این استان برگزار شد، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را کانون و مرکز فرهنگی شهر شیراز عنوان کرد و با اشاره به اینکه باید مراسم با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شود، اظهار داشت: باید با ایجاد کانون فرهنگی هنری در این حرم مطهر، زمینه ارتباط هر چه بیشتر کانون‌های مساجد و حرم مطهر را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت روحانیون برای معرفی هر چه بیشتر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) استفاده شود، تصریح کرد: شبکه عظیم کانون‌های مساجد می‌تواند در رشد معرفی هرچه بیشتر حرم مطهر نقش موثری داشته باشند.

همچنین معاون اماکن متبرکه آستان مقدس شاهچراغ (ع) نیز در این جلسه از حضور کاروان‌های پیاده از فیروزآباد، داراب و کوار برای حضور در مراسم روز حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و گفت: در سال گذشته از شهرستان فیروزآباد کاروان پیاده‌ای متشکل از مردم محل برای حضور در مراسم بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) اعزام شد.

عین‌الله محمدی با اشاره به استقبال کاروان‌های پیاده توسط حرم مطهر، اضافه کرد: امسال در این برنامه مکان استراحت و مواد تغذیه‌ای کاروان‌های پیاده اعزام شده از سوی حرم مطهر تامین می‌شود.

مسئول حراست و انتظامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تلاش کانون‌های مساجد در ارتقای مفاهیم و ارزش‌های اسلامی را قابل تقدیر دانست و گفت: کانون‌های مساجد ظرفیت خوبی دارند که در نمایشگاه دستاوردهای کانون‌ها که در سال گذشته برگزار شد قابل مشاهده بود.

محمود کاظمی اضافه کرد: ارائه بروشور و لوح فشرده در نمایشگاه می‌تواند در ترویج برنامه‌های فرهنگی موثر واقع شود چراکه این موارد در بین مردم قابلیت توزیع را دارد که باید نمایشگاه‌های ایجاد شده این مهم را مورد نظر قرار دهند.

غلامعلی توسلی، مسئول امور خدام افتخاری آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز گفت: جذب خادم افتخاری از کانون‌های مساجد را در دستور کار قرار دادیم چرا که این اتفاق می‌تواند حلقه اتصال کانون‌های مساجد و حرمین مطهر باشد.

در ادامه رضا باقری، معاون اداری و مالی دبیرخانه کانون‌های مساجد و همچنین حجت‌الاسلام مهدی زمانیان، معاون فرهنگی این دبیرخانه به ارائه گزارش و نظرات پرداختند.

در این جلسه مقرر شد از کانون‌هایی که علاقمند برای حضور در مراسم پیاده‌روی از شهرستان به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، هستند، دعوت به عمل آید.

به گزارش فارس، ششم ذیقعده در تقویم ملی کشور به نام روز حضرت شاهچراغ (ع) ثبت شده است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول