اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد

اجرای برنامه «ضیافت نور» در کانون‌های فرهنگی مساجد فارس

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از برگزاری گسترده ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان «ضیافت نور» خبر داد.

اجرای برنامه «ضیافت نور» در کانون‌های فرهنگی مساجد فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی، با بیان اینکه بیش از یک‌هزار کانون فرهنگی هنری مساجد فارس با اجرای برنامه‌های معنوی و فرهنگی میزبان میهمانان ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان هستند، اظهار داشت: این برنامه‌ها همزمان با دهه نکوداشت مساجد با غبارروبی و عطرافشانی مساجد در دهه آخر ماه شعبان‌المعظم آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان و اقامه نماز عید سعید فطر ادامه دارد.

وی افزود: اقامه نمازهای جماعت، ختم یک جز قرآن کریم در روزها و شب‌های ماه رمضان، برپایی محافل انس با قرآن و اجرای طرح تلاوت نور از جمله برنامه‌هایی است که با حضور اعضای کانون‌های مساجد در سراسر این استان برگزار می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس از برگزاری مسابقات قرآن و نماز در ایام رمضان همزمان با برنامه‌های اوقات فراغت فصل تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمانی اوقات فراغت فصل تابستان اعضای کانون‌های مساجد با ماه مبارک رمضان موجب شده است تا کلاس‌ها رنگ و بوی قرآنی و دینی داشته باشد و حداکثر بهره از این ایام نصیب نوجوانان و جوانان مسجدی شود.

وی با تاکید بر اینکه قرآن و نماز محور اصلی برنامه‌های تابستان است، از  اجرای گسترده طرح قرآنی 1447 خبر داد و افزود: این طرح قرآنی با محوریت جز 29 قرآن کریم در قالب کلاس‌های حفظ و روخوانی در حال اجرا بوده و از دیگر برنامه‌های قرآنی آموزش تفسیر کوتاه جز دوم قرآن کریم است که همزمان با سراسر کشور در 20 مسجد این استان طبق سهمیه اعلام شده اجرا می‌شود.

نیازی با اشاره به سایر برنامه‌های طرح «ضیافت نور» ادامه داد: طبق گزارش‌های رسیده، کانون‌های مساجد این استان برپایی جشن میلاد امام حسن (ع)، دیدار با علمای شهر و خانواده‌های شهدا، افطار، اکرام ایتام، جلسات پرسش و پاسخ، شبی با شهدا، اقامه عزای شهادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) در 19 و 21 ماه مبارک رمضان، برپایی مراسم شب قدر، بیان احکام ویژه روزه اولی‌ها، پاسخگویی به سئوالات احکام و شبهات دینی و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری با موضوع رمضان را در برنامه‌های ماه مبارک رمضان و تابستان خود قرار داده‌اند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس از عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای شرکت در برنامه‌های طرح «ضیافت نور» دعوت کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان برنامه‌های ویژه اوقات فراغت تابستان و مناسبت‌های مذهبی و ملی را برای عموم مردم، به ویژه نوجوانان و جوانان اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول