اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه مبارک رمضان

طرح تفسیر کوتاه در کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح تفسیر کوتاه در کانون‌های فرهنگی مساجد استان اجرا می‌شود.

طرح تفسیر کوتاه در کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

علیرضا سبزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اجرای برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: طرح تفسیر کوتاه از برنامه‌های اجرایی این ماه است که با هدف توجیه و تبیین در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برگزار می‌شود.

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مربیان قرآنی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد این استان در ایام ماه مبارک رمضان طرح تفسیر کوتاه را در سطح مساجد و کانون‌های مساجد اجرا می‌کنند.

سبزی در ادامه تصریح کرد: طرح تفسیر کوتاه طی 30 روز ماه مبارک رمضان و در قالب مفاهیم و تفسیر جز دوم قرآن کریم در 30 جلسه به همت مربیان قرآنی و با استفاده از منابع آموزشی کتاب و لوح فشرده درسی به علاقه‌مندان بخصوص نوجوانان و جوانان ارایه می‌شود.

وی گفت: طرح تفسیر کوتاه با هدف ترویج و نهادینه کردن علوم قرآنی در جامعه، ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء دوم قرآن، بهره‌گیری از توانمندی‌های کانون‌های تخصصی قرآن و مراکز خانه نور و ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم اجرا می‌شود.

سبزی با بیان این‌که نفرات برتر شرکت کننده در کلاس‌های قرآنی کانون‌ها در آزمون مرحله استانی شرکت می‌کنند و از برگزیدگان مرحله استانی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل می‌شوند.

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد ضمن ضرورت ترویج و نشر فرهنگ قرآن در جامعه اذعان کرد: طرح تفسیر قرآن در جهت توسعه و گسترش قرآن کریم نقش مهمی ایفا می‌کند و سهم مهمی در رشد و پرورش نوجوانان عضو دارد.

انتهای پیام/82011/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول